پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر، یک سپاهی را گزینه بهتری برای شهرداری تهران می‌دانند/ امیدوارم یک فرد توانمند از بدنه شهرداری به عنوان شهردار تهران انتخاب شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر شورای شهر تهران بخواهد اعتماد عمومی مردم را برگرداند، باید شهرداری را انتخاب کند که کارآمد، توانمند و آگاه به مسایل شهری و در حوزه توسعه‌ای فعالیت کرده باشد. نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر فکر می‌کنند یک سپاهی می‌تواند شهردار بهتری برای تهران باشد.

نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر، یک سپاهی را گزینه بهتری برای شهرداری تهران می‌دانند/ امیدوارم یک فرد توانمند از بدنه شهرداری به عنوان شهردار تهران انتخاب شود
کد خبر: 498632
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت، گفت: «شیشه بشکسته را پیوند کردن مشکل است». اعتماد عمومی مردم به حاکمیت مانند شیشه است و نبود اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد. انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داد که به چه میزان اعتماد عمومی کاهش پیدا کرده است.

او به علت کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت اشاره کرد و ادامه داد: کاهش اعتماد عمومی ناشی از این است که به وعده‌ها و حرف‌هایی که زده شده، عمل نشده است. این مسایل نشان داد که تاثیرگذاری رای به شدت پایین آمده است و اعتمادی هم به صندوق رای و کارگزارن وجود ندارد. از سویی شورای نگهبان هم حق انتخاب مردم را نادیده گرفت که این موارد در مجموع باعث کاهش اعتماد عمومی شد که ترمیم آن بسیار مشکل است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن مردم باعث شده آنها نسبت به آنچه در کشور می‌گذرد، بی‌تفاوت و معترض باشند.

سلحشوری با اشاره به حضور کمرنگ مردم در انتخابات شورای شهر تهران گفت: در انتخابات شوراها شاهد حضور کمرنگ مردم بودیم. در حالی‌که عملکرد شورای پنجم خوب بود و زحمات زیادی کشیده و جلوی خیلی از کارها گرفته شد. اما عملکرد شورای پنجم مردم را راضی نکرده چون اگر مردم راضی بودند بار دیگر به آنها رای می‌دادند. در حال حاضر نیز شورای شهر و ریاست‌جمهوری بر آمده از انتخابات اخیر بر مبنای رای اقلیت شکل گرفتند. به خصوص شورای شهر تهران که با اقلیت حداقلی شکل گرفته است و به تبع نمی‌تواند نظر اکثر مردم را پوشش دهد.

او تاکید کرد: اگر شورای شهر تهران بخواهد اعتماد عمومی مردم را برگردانند باید شهرداری را انتخاب کند که کارآمد، توانمند و آگاه به مسایل شهری و در حوزه توسعه‌ای فعالیت کرده باشد. نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر فکر می‌کنند یک سپاهی می‌تواند شهردار بهتری برای تهران باشد. سپاه نقش تعیین‌کننده‌ای در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور دارد و شهرداری هم از این مناسبات جدا نیست بنابراین طبیعی است که کاندیدای سپاهی هم در میان گزینه‌های شهرداری تهران وجود داشته باشد. اما امیدواریم به دور از این نگاه یک فرد توانمند برای شهرداری تهران انتخاب شود و بتواند اعتماد عمومی را جلب کند و شهر را از مشکلات نجات دهد.

این نماینده مجلس دهم در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهردار تهران آشنا به مسایل شهری و از بدنه شهرداری تهران باشد قطعا بهتر است.

چکیده گفت‌وگو با پروانه سلحشوری

-نبود اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد

-انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داد که به چه میزان اعتماد عمومی کاهش پیدا کرده است

-کاهش اعتماد عمومی ناشی از این است که به وعده‌ها و حرف‌هایی که زده شده، عمل نشده است

-نادیده گرفتن مردم باعث شده آنها نسبت به آنچه در کشور می‌گذرد، بی‌تفاوت و معترض باشند

-عملکرد شورای در دوره پنجم مردم را راضی نکرده چون اگر مردم راضی بودند بار دیگر به آنها رای می‌دادند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها