رویا نوری، جامعه‌شناس:

باید نشان دهید که به فرزندتان باور دارید / نباید به کودک فشار وارد کرد

یک جامعه‌شناس گفت: شما به عنوان والدین باید به فرزندتان نشان دهید که او را باور دارید و می‌تواند مشکل خود را حل کند، چراکه این شما هستید که اعتماد به نفس او را می‌سازید.

باید نشان دهید که به فرزندتان باور دارید / نباید به کودک فشار وارد کرد
کد خبر: 498670
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا نوری، جامعه شناس در رابطه با برخی از گزاره‌های مهم در فرزندپروری اظهار کرد: اشتباه کردن به فرزند شما توانایی‌هایی می‌دهد که او آن‌ها را از طریق دیگر به دست نخواهد آورد، به همین دلیل بچه‌هایی که از طرف والدین بسیار محافظت می‌شوند تا خطا نکنند، مهارت‌های ارزشمندی را یاد نمی‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: اگر فرزندتان اشتباه کرد و قصد داشتید مانع او شوید، یک نفس عمیق بکشید و با خودتان بگویید من به فرزندم کمک می‌کنم که تاب آور شود، به همین منظور باید به او کمک کنید تا مسئول شود و نتایج طبیعی رفتارهایش را مشاهده کند.

این جامعه شناس بیان کرد: شما به عنوان والدین باید به فرزندتان نشان دهید که او را باور دارید و می‌تواند مشکل خود را حل کند، چراکه این شما هستید که اعتماد به نفس او را می‌سازید.

نوری گفت: شما به عنوان والدین باید مهارت تصمیم گیری و حل مسئله را در فرزند خود جا بیندازید، مهارت‌هایی که برای موفق شدن به آن‌ها نیاز دارد و اجازه دهید که فرزندتان اشتباه کند. البته این به معنای رها کردن او نیست بلکه به معنای فرصت دادن به اوست، بنابراین شما به فرزند خود فرصت می‌دهید تا یاد بگیرد مشکلات خود را حل کند و مطابق با شرایط, مهارت هایی را بیاموزد.

وی تصریح کرد: اگر فرزندتان اعتماد به نفس پایینی دارد به این دلیل است که شما به عنوان والدین, بیش از اینکه فرزند خود را تشویق کنید، او را نصیحت می‌کنید و همچنین اگر فرزند شما سراغ وسایل دیگری می‌رود به این دلیل است که برای او همه چیز می‌خرید، اما اجازه انتخاب کردن به او نمی‌دهید و دلیل دروغگویی فرزندتان این است که شما در مقابل اشتباه‌های گذشته او واکنش‌های افراطی داشته اید.

این جامعه شناس ادامه داد: اگر فرزند شما ضعیف النفس و ترسو است به این خاطر است که در تمامی مواقع, به سرعت به او کمک می‌کردید و موانع را از پیش پای او برمی‌داشتید.

نوری افزود: علت اینکه فرزند شما نمی‌تواند از خودش مراقبت کند این است که کودک در حضور دیگران مجبور به حفظ نظم و انضباط شده است، از این رو نباید حتی جلوی خواهر و برادر و دوستان به او فشار بیاورید.

این جامعه شناس در پایان خاطرنشان کرد: دلیل حسادت فرزند شما مقایسه کردن او با دیگران است و به این دلیل که فرزند خود را به اندازه کافی تشویق نمی‌کنید باعث می‌شوید که او به سرعت عصبانی شود و به خاطر کسب توجه، رفتار بدی از خود نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها