کد خبر: 498741
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۱:۲۸:۰۲
| |

هیئتی از آمریکا برای رایزنی درباره فرودگاه کابل به ترکیه می‌رود

هیئتی متشکل از مقامات وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه آمریکا برای رایزنی درباره فرودگاه کابل به ترکیه سفر خواهد کرد.

هیئتی از آمریکا برای رایزنی درباره فرودگاه کابل به ترکیه می‌رود
کد خبر: 498741
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۱:۲۸:۰۲

اعتمادآنلاین| راب لودویک، سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اعلام کرد که هیئتی متشکل از مقامات وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه آمریکا هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، لودویک هدف از این سفر رسمی را رایزنی درباره امنیت فرودگاه حامد کرزای در کابل، پایتخت افغانستان اعلام کرد.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: این هفته (با ترکیه) جلسه‌ای داریم. فکر می‌کنم وارد آخرین مرحله برای توافق شدیم. نمی‌خواهم به جای ترکیه حرف بزنم و نمی‌خواهم به محتوای یک توافق نهایی از قبل اشاره‌ای داشته باشم. ولی مطمئنم امنیت فرودگاه کابل تأمین خواهد شد.

ترکیه 6 سال است که وظیفه مدیریت فرودگاه حامد کرزای را بر عهده دارد که ‌آن را در چارچوب ماموریت حمایت ناتو در افغانستان انجام می‌دهد.

این در حالیست که «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان تصریح کرد که ادامه حضور نظامیان ترکیه در افغانستان برای تامین امنیت کابل، پس از خروج دیگر نیروهای خارجی نقض توافقنامه با طالبان است.

وی در ادامه نیز ابراز تردید کرد که ادامه حضور نظامیان ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل هیچ تاثیری بر وضعیت کلی امنیتی در افغانستان داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها