اتحادیه اروپا:

نیروهای خارجی باید از لیبی خارج شوند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار خروج همه نیروهای خارجی از لیبی شد و خاطرنشان کرد که این تنها راه اطمینان از ادامه آتش بس است.

نیروهای خارجی باید از لیبی خارج شوند
کد خبر: 498746
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۱:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» در مقر "کنفرانس برلین 2" در مورد لیبی گفت: اهمیت چالش های پیش روی لیبیایی ها انتخابات پایان سال و اطمینان از ادامه آتش بس است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه انتخابات مشروعیت دولت و مقامات این کشور و نیز خروج نیروهای خارجی آرامش این کشور را تأمین خواهد کرد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا هر زمان به لیبی کمک کند.

بورل افزود: این اتحادیه بر اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ممنوعیت عرضه سلاح به لیبی و جلوگیری از تجارت غیرقانونی نفت لیبی نظارت خواهد کرد.

روند پایان دادن به اختلاف‌های داخلی که ریشه در حضور نیروهای خارجی در لیبی دارد، از دوشنبه و با اعلام واشنگتن مبنی بر مذاکره با برخی از احزاب مهم این کشور در خصوص خروج نیروهای خارجی و نیابتی از لیبی، پیش از انتخابات برنامه‌ریزی شده برای پایان دسامبر 2021 وارد مرحله جدیدی شده است. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی 24 دسامبر (سوم دی 1400 ) برگزار خواهد شد.

لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور در سال 2011 به دلیل اختلاف‌های جناح‌های مختلف با جنگ داخلی روبرو شده است؛ دولت «وفاق ملی» لیبی مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی، سازمان ملل است، اما کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات از ارتش «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها