کد خبر: 498755
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۱:۵۹:۴۶
| |

ایران، چین و روسیه خواستار تحقیق سازمان ملل درباره فاجعه گور جمعی کانادا

ائتلافی از هفت کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران خواستار تحقیق کامل و بی‌طرفانه سازمان ملل درباره فاجعه کشف گور جمعی کودکان بومی کانادا شدند.

ایران، چین و روسیه خواستار تحقیق سازمان ملل درباره فاجعه گور جمعی کانادا
کد خبر: 498755
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۱:۵۹:۴۶

اعتمادآنلاین| ائتلافی از چندین کشور از جمله چین، روسیه، ایران و کره شمالی خواستار تحقیق سازمان ملل درباره فاجعه کشف گور جمعی کودکان بومی در کانادا شدند.

به گزارش فارس، حدود یک ماه پیش رسانه‌ها از کشف یک گور جمعی حاوی جسد 215 تن از کودکان بومی در یک مدرسه سابق شبانه‌روزی در «بریتیش کلمبیا» کانادا خبر دادند و بامداد امروز (پنجشنه) نیز روزنامه کانادایی «نشنال پست» از کشف صدها گور ثبت‌نشده در استان «ساسکاچوان» خبر داد که احتمالا حاوی اجساد کودکان است.

وبگاه «وسترن استاندارد آنلاین» گزارش کرد، «جیان دوآن» یکی از مقام‌های ارشد در هیأت نمایندگی چین در سازمان ملل در ژنو در این خصوص گفت: «ما عمیقاً در خصوص نقض جدی حقوق بشر علیه کودکان بومی در کانادا نگرانیم. در طول تاریخ، کانادا، مردم بومی این سرزمین را ربوده و آن‌ها را به قتل رسانده و فرهنگ آن‌ها را از بین برده است».

وی سپس ادامه داد: «ما خواستار تحقیقات کامل و بی‌طرفانه در خصوص تمامی پرونده‌های جنایت علیه بومی‌ها به ویژه کودکان هستیم».

هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست‌کم 215 کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیا پیدا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها