کد خبر: 498767
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۱:۳۴
| |

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد

اجرای واحد شیرین‌سازی پتروشیمی بوعلی در سال‌های اوج تحریم و کرونا

 مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: واحد شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی در سال‌های اوج تحریم و کرونا اجرا شد؛ این طرح با هدف افزایش تولید مجتمع پتروشیمی بوعلی به حدود 110 درصد ظرفیت و تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر انجام شده است.

اجرای واحد شیرین‌سازی پتروشیمی بوعلی در سال‌های اوج تحریم و کرونا
کد خبر: 498767
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۱:۳۴

اعتمادآنلاین| جعفر ربیعی در آیین افتتاح واحد شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی که امروز (3 تیرماه) با حضور ویدئوکنفراس رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی و همکاران ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس توفیق داشتند در سال‌های سخت تحریم، جنگ اقتصادی و بیماری کرونا، عملکرد مناسبی در تولید، صادرات، ارزآوری و توسعه صنعت پتروشیمی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر 13 شرکت تولیدی پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس با ظرفیت کل تولید 28 میلیون تن در سال‌ و تولید واقعی 21 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال گذشته، 65 محصول پتروشیمی تولید می‌کنند.

ربیعی گفت: میزان صادرات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار و فروش داخلی حدود 73 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در کنار تولید، توسعه صنعت پتروشیمی مجدانه در دستور کار مجموعه هلدینگ خلیج فارس بوده است و در حال حاضر 16 طرح پتروشیمی با ظرفیت کل 21 میلیون تن و حجم سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلار در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در دست طراحی و اجرا است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: در سال گذشته چهار طرح پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که مهمترین این طرح‌ها، ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس بود.

ربیعی تصریح کرد: واحد شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی در سال‌های اوج تحریم و کرونا اجرا شد؛ این طرح با هدف افزایش تولید مجتمع پتروشیمی بوعلی به حدود 110 درصد ظرفیت و تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر انجام شده است.

وی ادامه داد: این طرح حدود 350 هزار تن محصول را به مصحولاتی با کیفیت و ارزش بیشتری تبدیل می‌کند. برای احداث این واحد حدود 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: در زمان اجرای این طرح به صورت متوسط حدود 250 نفر مشغول به کار بودند و اکنون با افتتاح آن برای 40 نفر به صورت مستقیم و برای 150 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

امروز چهار واحد تاسیسات تقویت فشار گاز نیز در استان‌های خوزستان‌ و فارس‌ با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها