کد خبر: 498892
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۰۷:۵۸:۳۸
| |

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال؛

خیز قرمزها برای قهرمانی پس از قهرمانی/ مجیدی بازهم به قلعه‌نویی رسید

هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 5 بازی آغاز می‌شود.

خیز قرمزها برای قهرمانی پس از قهرمانی/ مجیدی بازهم به قلعه‌نویی رسید
کد خبر: 498892
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۰۷:۵۸:۳۸

اعتمادآنلاین| پس یک ماه تعطیلی لیگ برتر فوتبال به علت حضور تیم ملی ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی، هفته بیست و چهارم لیگ برتر از امروز (جمعه) با انجام 5 بازی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ در مهم‌ترین این بازی‌ها پرسپولیس که از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌آید به مصاف مس رفسنجان می‌رود و همچنین استقلال در ورزشگاه ‌آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان است.

ماشین‌سازی تبریز - نساجی مازندران؛ ساعت 19:10

تیم فوتبال ماشین‌سازی پس از 23 هفته مصاف با رقبای خود، با 11 امتیاز، قعرنشین جدول لیگ است. این تیم با 36 گل خورده تا اینجای کار بدترین خط دفاع را از آن خود کرده است.

شاگردان علیرضا اکبرپور با توجه به شرایط خود امید چندانی برای بقا در لیگ برتر ندارند و در هفته بیست و چهارم باید به مصاف تیمی بروند که تمام تلاش خود را برای باقی ماندن در لیگ برتر می‌کند.

تیم فوتبال نساجی مازندران با 22 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد و یک امتیاز با ذوب‌آهن رده پانزدهمی فاصله دارد.

شاگردان ساکت الهامی با کسب سه امتیاز این بازی می‌توانند خیال راحت‌تری در ادامه راه داشته باشند اما هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی برای نساجی می‌تواند ادامه مسیر را سخت‌تر و پرچالش‌تر کند و باید دید تقابل تفکرات الهامی و اکبرپور چه نتیجه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

مس رفسنجان - پرسپولیس؛ ساعت 19:15

قرمزپوشان پایتخت پس از قهرمانی در سوپرجام و شکست تیم تراکتور، انگیزه بیشتری برای ادامه راه خود در لیگ برتر گرفتند و در اولین گام در 7 هفته پایانی لیگ برتر، برای کسب عنوان قهرمانی باید به مصاف تیم فوتبال مس رفسنجان بروند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در این مدت پس از بازگشت ملی‌پوشان خود، تمرینات خود را پیگیری کردند و در رقابت‌های لیگ با 48 امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم سپاهان در جایگاه دوم جدول قرار دارند و این بازی می‌تواند تیم پرسپولیس را به صدر جدول برساند.

در مقابل تیم مس رفسنجان و شاگردان محمد ربیعی که در ابتدای حضور خود در لیگ نتوانستند شروع خوبی داشته باشند اما رفته رفته توانستند شرایط مطلوب خود را به دست بیاورند و در حال حاضر با 28 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند.

نارنجی‌پوشان رفسنجانی در این بازی میزبان پرسپولیس هستند و با توجه به بازیکنانی که در نیم فصل به خدمت گرفتند،‌ می‌توانند مقابل پرسپولیس تیم دست و پا بسته‌ای نباشند. همچنین این تقابل به نوعی دیدار محمد انصاری با هم‌بازی‌های سابق خود است و در صورت حضور این بازیکن در میدان، به جذابیت‌های این بازی افزوده می‌شود.

ذوب‌آهن - آلومینیوم اراک؛ ساعت 19:40

تیم فوتبال ذوب‌آهن این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و با 21 امتیاز و حضور در جایگاه پانزدهم جدول، یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ دسته یک به شمار می‌آید. شاگردان مجتبی حسینی برای فرار از منطقه سقوط این فرصت را دارند که مقابل تیم آلومینیوم اراک صف‌آرایی کنند و با کسب سه امتیاز در این بازی شرایط بهتری برای خود رقم بزنند.

از طرفی دیگر تیم آلومینیوم اراک، برخلاف روزهای اول لیگ، شرایط بسیار خوبی دارد و با 35 امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار دارد. شاگردان علیرضا منصوریان در صورت ادامه روند موفقیت‌آمیز خود می‌توانند یکی از گزینه‌های اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند و با پیروزی در این بازی، به نوعی می‌توانند تیر خلاصی بر پیکره ذوب‌آهن بزنند و شرایط خود در بالای جدول بهبود بخشند.

صنعت نفت آبادان - سایپا؛ ساعت 20:50

این بازی، تقابل تیم‌های همسایه در جدول لیگ برتر فوتبال است. صنعت نفت آبادان تا اینجای کار در کنار تمام حاشیه‌ها و کمبودهایی که داشت، نتوانسته عملکرد موفقیت‌آمیزی در این فصل داشته باشد و با 26 امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار دارد. سیروس پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تا اینجای کار با حاشیه و مشکلات قابل توجهی دست و پنجه نرم کرده اما به گفته‌ خودش با وجود تمام این مسائل در جمع زردپوشان آبادانی مانده است.

در مقابل تیم سایپا هم شرایط نسبتا مشابهی به تیم نفت آبادان دارد. این تیم در ابتدا با ابراهیم صادقی کار خود را آغاز کرد اما با کسب نتایج ضعیف، باشگاه قید حضور این مربی را زد و فراز کمالوند را از استقلال به خدمت گرفت.

سایپا در این مدت هم خالی از حاشیه نبود و اعتراض‌های فراز کمالوند نسبت به داوری‌ها، باعث شد وضعیت نارنجی‌پوشان در شرایط نامطلوبی قرار بگیرد. تیم سایپا با یک امتیاز کمتر از صنعت نفت آبادان در رده سیزدهم جدول جای دارد و باید دید کدام تیم با ربودن گوی پیروزی، خیال خود را برای بقا در لیگ برتر راحت‌تر می‌کند.

استقلال - گل‌گهر سیرجان ساعت 21:50

آبی‌پوشان پایتخت، در این مدت روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و تغییرات کادر مدیریت و اعتراض‌های فرهاد مجیدی نسبت به شرایط تیمش باعث شده استقلال این روزها را با التهاب زیادی سپری کنند.

البته باشگاه استقلال و کادر جدید مدیریت این وعده را داده که آرامش به جمع آبی‌پوشان بازگردد اما با این وجود شاگردان فرهاد مجیدی با تمام پستی‌ و بلندی‌ها در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌روند.

تقابل فرهاد مجیدی و امیرقلعه‌نویی جذابیت‌های خودش را داشته است. امیرقلعه‌نویی در 2 تقابل قبلی خود با فرهاد مجیدی ناکام بوده و این بار با تیم گل‌گهر می‌خواهد شکست‌های خود را مقابل استقلال و فرهاد مجیدی جبران کند.

استقلال پس از انجام بازی‌ عقب مانده خود مقابل پدیده، با 40 امتیاز در رده سوم جدول لیگ قرار دارد و همچنین تیم گل‌گهر با 5 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در جایگاه سوم قرار دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی امید زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند و اگر بتوانند مقابل آبی‌پوشان نتیچه بگیرند، می‌توانند برای کسب این سهمیه، در ادامه مسیر خود امیدوارانه‌تر پیش بروند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها