کد خبر: 498927
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۰۹:۱۱:۵۰
| |

در پی تعطیلی روزنامه «اپل دیلی»؛

اظهارنظر مداخله جویانه بایدن در مورد وضعیت رسانه ها در چین

رئیس جمهور ایالت متحده روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای مداخله جویانه مدعی اقدام چین در سرکوب رسانه های مستقل در این کشور شد و از پکن خواست تا فوراً روزنامه نگاران دستگیر شده را آزاد نماید.

اظهارنظر مداخله جویانه بایدن در مورد وضعیت رسانه ها در چین
کد خبر: 498927
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۰۹:۱۱:۵۰

اعتمادآنلاین| «جو بایدن» روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی سرکوب رسانه‌های مستقل از سوی دولت چین شد و از مقامات پکن خواست تا مدیران ارشد روزنامه «اپل دیلی» و سایر اصحاب رسانه را که به تازگی بازداشت شده اند، آزاد نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، بایدن در این باره گفت: «پکن باید به سرکوب مطبوعات مستقل پایان دهد و روزنامه نگاران و مدیران بازداشت شده رسانه‌ها را آزاد کند. روزنامه نگاری جرم نیست».

برخی گزارشها حاکی از آن است که مقامات چین هفته گذشته چهار تن از مدیران ارشد روزنامه اپل دیلی را بازداشت کرده و دارائی‌های این روزنامه را مسدود کردند. مقامات چین روزنامه اپل دیلی را به همدستی با یک کشور خارجی و به خطر انداختن امنیت ملی چین متهم کردند.

گفتنی است روزنامه اپل دیلی که به اتخاذ مواضع علیه دولت چین مشهور است، عمدتاً از هنگ کنگ اداره می‌شود. «جیمی لای» بنیانگذار این روزنامه در سال 2019 بازداشت و به جرم سازماندهی و شرکت در گردهمایی‌های غیر مجاز دستگیر و به زندان محکوم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها