ریزش مجتمع مسکونی در فلوریدا؛

دهها نفر مفقود هستند، بایدن وضعیت اضطراری اعلام کرد

در پی فرو ریختن بخشی از ساختمان یک مجتمع مسکونی در فلوریدا که حداقل یک کشته، چند زخمی و دهها مفقودی داشته، رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وضع اضطراری برای ارائه کمک‌های فدرال موافقت کرد.

دهها نفر مفقود هستند، بایدن وضعیت اضطراری اعلام کرد
کد خبر: 498997
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۲:۳۹:۳۴

اعتمادآنلاین| بعد از فرو ریختن بخشی از یک ساختمان مسکونی 12 طبقه در شهر تفریحی «سرفساید» نزدیک شهر میامی در ایالت فلوریدا در ساعات بامدادی روز پنجشنبه (به وقت آمریکا)، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا موافقت کرد و دستور داد کمک‌های فدرال برای تکمیل تلاش‌های محلی و ایالتی ارائه شود.

به گزارش فارس، کاخ سفید اعلام کرد این اقدام رئیس‌جمهور به وزارت امنیت داخلی و آژانس مدیریت امور اضطراری فدرال این امکان را می‌دهد که در زمینه کمک‌رسانی هماهنگی کنند.

در پی این حادثه، 55 واحد آپارتمانی تخریب شد و طبق گزارش‌ها، گرچه ده‌ها نفر تخلیه شدند، هنوز بین 51 تا 99 نفر سرنوشت مشخصی ندارند و مفقود تصور می‌شوند.

طبق گزارش رویترز، گروه‌های امداد و نجات روز پنجشنبه عملیات جستجو برای یافتن افراد گرفتار شده در زیر آوار ناشی از فرور ریختن این ساختمان را شروع کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تاکنون مقامات از جان باختن دستکم یک نفر، زخمی شدن 11 نفر که چهار تن آن‌ها بستری شده‌اند و نجات دستکم 37 نفر از زیر آوار خبر داده‌اند.

منابع عبری زبان به نقل از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که 20 تن از مفقودی‌های حادثه فروریختن مجتمع مسکونی در فلوریدای آمریکا، از ساکنان فلسطین اشغالی هستند.

مقام‌های محلی در کنفرانس خبری پنجشنبه شب اعلام کردند حدود 102 نفر مورد سرشماری قرار گرفته‌اند اما آمار رسمی از زخمی‌ها و قربانیان نامشخص است زیرا اوضاع همچنان ثابت نشده است.

«چارلز بورکت» شهردار سرفساید گفت که مدیر مجتمع به او اطلاع داده هنگام این حادثه فاجعه‌بار، مجتمع پر بوده و احتمال این که افراد زنده از زیر آوار خارج شوند، بسیار کم است.

علت ریزش این ساختمان 40 ساله در عرض چند ثانیه هنوز مشخص نیست اما به گفته مقام‌های محلی، این ساختمان از ناحیه سقف و بخش‌های دیگر در دست تعمیر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها