کد خبر: 499182
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

طلسم شکنی در شنا؛ ثبت اولین رکورد ورودی بعد از المپیک پکن

نماینده شنای ایران با کسب سهمیه مستقیم در شنای 100 متر پروانه انتخابی المپیک صربستان طلسم شکنی کرد و شناگر ایرانی بعد از المپیک پکن از طریق کسب سهمیه مستقیم راهی المپیک خواهد شد.

طلسم شکنی در شنا؛ ثبت اولین رکورد ورودی بعد از المپیک پکن
کد خبر: 499182
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از حدود 14 سال شناگر ایرانی به فاصله 30 روز مانده تا مسابقات المپیک شگفتی‌ساز شد و توانست به طور مستقیم سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند. پیش از این محمد علیرضایی تنها شناگر ایرانی بود که در ماده 100 متر آزاد ورودی مستقیم المپیک 2008 پکن را کسب کرده بود، اما بعد از آن نمایندگان شنای ایران نتوانستند ورودی مستقیم بگیرند و در تمامی ادوار حضور شناگر ایرانی در المپیک تنها از طریق وایلد کارت بود.

به گزارش ایسنا،مهرشاد افقری، شناگر اصفهانی روز گذشته توانست با خلق یک شگفتی بزرگ شنای 100 متر پروانه را 53 ثانیه و 46 صدم ثانیه شنا کند و مسافر المپیک توکیو شود. او هم‌چنین در این مسابقات مدال طلای این ماده را نیز برگردن آویخت. در این شرایط شنای ایران به طور حتم یک نماینده در المپیک 2020 توکیو خواهد داشت.

البته تیم ملی شنای ایران هفته قبل با چهار شناگر (مهدی انصاری، سینا غلامپور، متین بالسینی و بنیامین قره‌حسنلو) در مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان حاضر شد که این شناگران با وجود عملکرد و ثبت رکوردهای خوب موفق به ثبت رکورد ورودی المپیک نشدند.

شیوع کرونا، تعطیلی استخرها، شرکت نکردن در مسابقه و هم‌چنین لغو اکثر مسابقات انتخابی المپیک از جمله دلایلی بود که شناگران ایرانی نتوانستند تعداد سهمیه‌های مستقیم را افزایش دهند. متین بالسینی در مسابقات انتخابی المپیک صربستان دو بار موفق شد رکورد ملی 200 متر پروانه را جابه‌جا کند.

رکوردهای بالسینی در 200 متر پروانه و هم‌چنین بنیامین قره‌حسنلو در 50 متر آزاد خیلی نزدیک به ورودی المپیک بود اما آنها در نهایت موفق به کاهش رکورد خود و کسب سهمیه المپیک نشدند.

با این حال رییس فدراسیون شنا از رییس فینا قول دریافت یک سهمیه یونیورسالیتی را نیز گرفته است و در زمان مقرر اسامی ملی‌پوشان با رکوردهای ثبت شده به فینا اعلام شده تا در نهایت فینا بعد از بررسی امتیازها مسافر بعدی المپیک توکیو را مشخص کند.

اگر علاوه بر سهمیه مستقیم سهمیه یونیورسالیتی نیز به شنای ایران اعطا شود برای نخستین‌بار بعد از المپیک پکن شنای ایران با دو نماینده راهی المپیک خواهد شد. البته کسب سهمیه المپیک نباید به سقف آرزوهای شنای ایران تبدیل شود و باید مسوولان ورزش کشور با حمایت بیش‌تر از این رشته پایه و پر مدال سبب نزدیک شدن ورزشکاران به سکوهای آسیایی و جهان شوند.

فدراسیون شنای ایران نیز باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و تلاش کند تا این رشته نیز در دوره‌های آتی سهم ببش‌تری در کسب سهمیه و مدال المپیک داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها