کد خبر: 499444
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۲۵:۲۴
| |

رقابت نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات محلی

فرانسه در حالی قرار است امروز (یکشنبه) دور دوم انتخابات منطقه‌ای اخیر خود را برگزار کند که نتایج آن می‌تواند در توازن بین چهره‌های سیاسی ارشدی که به دنبال نتیجه‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی در این کشور هستند، تغییر ایجاد کند.

رقابت نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات محلی
کد خبر: 499444
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۲۵:۲۴

اعتمادآنلاین| دور اول این انتخابات در روز یکشنبه هفته گذشته نتایج بدی برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که حزبش در مسیر پیروز نشدن در هیچ یک از 13 منطقه خاک اصلی فرانسه قرار دارد در پی داشت اما همچنین نتایج خوبی نیز برای مارین لوپن، رهبر راست های افراطی فرانسه هم رقم نزد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال امتناع گسترده رای دهندگان از شرکت در این انتخابات، حزب مارین لوپن تنها در یک منطقه یعنی "پرووانس" در جنوب شرق در صدر قرار گرفت که بر خلاف پیش بینی نظرسنجی‌ها در خصوص اول شدن این حزب در شش منطقه بود.

با این حال به جایش محافظه کاران راست میانه روی سنتی که در انتخابات 2017 از ماکرون شکست خورده بودند یک بازگشت تعجب آور را رقم زدند.

امروز یکشنبه مجموعه‌ای از سه عضو ارشد آن که همگی از وزرای سابق بوده و هم اکنون در صدر برخی از پرجمعیت‌ترین مناطق فرانسه هستند به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات هستند و امید دارند که این انتخابات به آنها یک سکوی پرش برای رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2022 بدهد.

در نظرسنجی‌ها خاویر برتراند از منطقه شمالی "اودفرانس" در حوزه "کاله" به عنوان گزینه ارجح محافظه کاران برای کاندیداتوری حزب در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است.

دستیاران ماکرون این وزیر بهداشت سابق را تهدیدی می بینند که می‌تواند پایگاه رای دهندگان راست میانه حامی این رئیس جمهور فرانسه را در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در آوریل آتی جلب کند.

والری پکرس، در حوزه پاریس و لوران ووکیه، در حوزه لیون دو محافظه کار دیگر هستند که سرنوشتشان در انتخابات امروز می‌تواند مشخص کند که آیا آنها در سال 2022 برتراند را به چالش بکشند یا خیر.

در این میان حزب "تجمع ملی" متعلق به مارین لوپن همچنان امیدوار به کسب اولین منطقه خود در "پرووانس-آلپ-کوتدازور" در حوزه مارسی و نیس است. تی یری ماریانی، دستیار او و یک وزیر محافظه کار سابق روز یکشنبه گذشته نامزد راست میانه را اما با یک برتری پایین تر از حد انتظار شکست داد.

کسب پیروزی می‌تواند به لوپن نیروی فزاینده و زمینه‌ای برای به چالش کشیدن ماکرون در انتخابات 2022 بدهد و باعث تکرار دوئل سال 2017 که بر اساس نظرسنجی‌ها ماکرون همچنان در آن هر چند با برتری کمتری نسبت به چهار سال قبل پیروز است، شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها