کد خبر: 499453
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۴۶:۲۲
| |

یورو ۲۰۲۰:

جنگِ ستارگان اروپا در بندر سویل

تقابل بلژیک و پرتغال تقابل دو تیمی است که در این سال‌ها عملکرد درخشانی داشته‌اند.

جنگِ ستارگان اروپا در بندر سویل
کد خبر: 499453
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۱:۴۶:۲۲

اعتمادآنلاین| مرحله یک هشتم پایانی یورو 2020 امشب با 2 دیدار ادامه خواهد یافت که در یک بازی حساس تیم‌های ملی بلژیک و پرتغال در ورزشگاه لاکارتوخا شهر بندری سویل در اسپانیا به مصاف هم خواهند رفت؛ تقابل دو تیمی که در این سال‌ها عملکرد درخشانی داشته‌اند.

به گزارش میزان، تیم ملی بلژیک چندسالی است با این نسل فوتبالی خود در تورنمت‌ها حاضر شده و عملکرد نسبتا خوبی داشته و پله پله بهتر شده است. در جام جهانی 2014 شیاطین سرخ اروپا در مرحله یک چهارم پایانی مغلوب آرژانتین شدند. در یورو 2016 در مرحله یک چهارم پایانی توسط ولز حذف شدند، اما در جام جهانی 2018 با یک جهش خوب، پس از حذف ژاپن و برزیل به نیمه نهایی رسیدند که حریف فرانسه نشدند و در رده بندی با غلبه بر انگلیس سوم شدند.

حالا بلژیکی‌ها به عنوان یک مدعی آمده‌اند تا با درخشش لوکاکو، هازارد، دی بروین، تیلمانس، مرتنز و سایرین، اولین جام ملی را برای این کشور به ارمغان بیاورند.

در سوی مقابل تیم ملی پرتغال قرار دارد که همواره تیمی خوب در سطح اروپا و جهان بوده، اما به عناوین درخور توجهی با توجه به ستاره‌هایی که در خدمت داشته و دارد، دست نیافته است. آن‌ها نه با نسل فیگو، دکو، روی کاستا، نونو گومز، فرناندو کوتو و... بلکه با همین نسل فعلی خود عملکرد بهتری داشته‌اند و دو جام ملی به ویترین افتخارات خود افزوده‌اند.

پرتغال در جام جهانی 2014 پشت سر آلمان و آمریکا ماند و نتوانست صعود کند، اما 2 سال بعد نتایج بد جام جهانی را جبران کرده و در یورو 2016 با غلبه بر فرانسه میزبان، قهرمان اروپا شدند. یاران رونالدو سپس در لیگ ملت‌های 19-2018 بار دیگر قهرمانی را از آن خود کردند تا در قاره اروپا بی‌رقیب باشند.

آنها از گروه مرگ رقابت‌های امسال با یک برد، یک تساوی و یک باخت پا به مرحله حذفی گذاشتند و امیدوارند با حذف بلژیک قدم در راه تکرار عنوان قهرمانی اروپا بردارند. پرتغالی‌ها برترین گلزن ملی جهان (کریستیانو رونالدو) را در اختیار دارند و با برناردو سیلوا، ژائو فلیکس، برونو فرناندز، رناتو سانچز و سایر ستاره ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود می جنگند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها