کد خبر: 499506
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

داستان جذاب مردی که «تک ستاره» ایتالیایی‌ها شد

فرانچسکو آچربی؛ شیری که سرطان را شکست داد

فرانچسکو آچربی که در سال 2013 به سرطان مبتلا شده بود، 8 سال پس از آن در یورو در ترکیب تیم ملی ایتالیا درخشید و باعث شد تا آتزوری به جمع 8 تیم پایانی یورو 2020 راه یابد.

فرانچسکو آچربی؛ شیری که سرطان را شکست داد
کد خبر: 499506
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته در ترکیب تیم ملی ایتالیا در یورو 2020، نام «فرانچسکو آچِربی» هیجان بسیاری از فوتبال دوستان را به اوج رساند. او با اینکه در دیدار مقابل سوئیس پس از مصدومیت کیه‌لینی در دقیقه 24 وارد بازی شد ولی شب گذشته برای اولین بار در یورو در ترکیب اصلی ایتالیا قرار گرفت.

به گزارش فارس، او شب گذشته درخشان ظاهر شد تا از سوی برخی رسانه های آماری به بهترین بازیکن زمین نام گیرد. آچربی از سوی رسانه هواسکورد نمره بالای 7.9 را دریافت کرد و به مرد مانچینی لقب گرفت.

آچربی در مسابقات باشگاه‌های نیز نمایش درخشانی را در ساسولو و پس از آن در لاتزیو در این سال‌ها از خود نشان داد و سال گذشته به یکی از دفاع‌های برتر سری‌آ نام گرفت. همین درخشش هم باعث شد تا مانچینی برای دعوت او به تیم ملی ایتالیا درنگ نکند و پس از مصدومیت کیه‌لینی او را زوج خط دفاعی آتزوری در کنار بونوچی قرار دهد.

اما داستان آچربی با فراز و نشیب‌ عجیبی همراه بوده و همین مسئله باعث شده تا به یک الگو در دنیای فوتبال بدل شود.

در یکی از روزهای تابستانی سال 2013 و در مسابقات پیش فصل،‌ آچربی، بازیکن وقت باشگاه ساسولو یک روز متوجه شد که به سرطان مبتلا شده است و باید سریعا تحت درمان قرار گیرد. تومور از بدن او جدا شد ولی دوباره بار دیگر خود را در بدن مدافع ایتالیایی نشان داد. اینجا بود که در سال 2014، آچربی مجبور شد از دنیای فوتبال کناره‌گیری کند و به درمان خود و شیمی‌درمانی بپردازد.

آچربی 3 ماه تمام جلسات شیمی‌درمانی خود را ادامه داد و در خصوص آن مدت گفت: من هیچ ترسی نداشتم و تعجب می‌کردم که چرا سرطان روحیه مرا تغییر نداده است. یک روز در چُرت بعد از ظهر احساس می‌کنم یک خواب و رویا دیدم. پدرم بود و مرا به قدرتمند بودن و جلو رفتن تشویق کرد. وقتی از خواب بیدار شدم احساس کردم سرطان یک فرصت دوباره به من داده و باید مقابل او بایستم.


آچربی از پای ننشست و توانست پس از شیمی درمانی تمرینات خود را با جدیت پیش گیرد و به دنیای فوتبال بازگردد

آچربی زمستان سال 2015 به فوتبال بازگشت و تا سال 2019 رکورد 149 بازی متوالی را به ثبت رساند. نه استراحت، نه مصدومیت و نه محرومیت جلودار او نشد و فرانچسکو شمایلی از یک اسطوره واقعی دنیای فوتبال را به نمایش گذاشت.

7 سال پس از ابتلا به سرطان، حالا فرانچسکو آچربی در مهمترین مسابقه ملی خود یک شاهکار رقم زد و در دفاع ایتالیا مقابل حملات اتریش ایستادگی کرد. او حالا به مرد اول آتزوری در دفاع بدل شده و باید این ماموریت را فینال و کسب قهرمانی جلو ببرد.

ستاره ایتالیا حالا عکس پروفایل واتساپش را به خود و دوستش اختصاص داده است. دوستی که در دوران کودکی به خاطر سرطان از دنیا رفت ولی آچربی در خصوص او گفت: «اِلیا» شیر من خواهد بود، در حالی شکست خورد که تا تمام جان جنگید. حالا پس از این سال‌ها لقب «شیر بزرگ» را به آچربی می‌دهند. ستاره ای که سرطان را شکست داد و به قلب دفاع آتزوری رسید و حالا برای کسب تاج گذاری در یورو تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها