رضوان صادق‌زاده:

حضور داوران جوان در جشنواره هنرهای تجسمی جوان/ محور «جایزه» نیست

دبیر بیست و هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان، از حضور یک داور جوان در ترکیب 3 داور رشته‌های ده‌گانه جشنواره خبر داد.

حضور داوران جوان در جشنواره هنرهای تجسمی جوان/ محور «جایزه» نیست
کد خبر: 499641
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۰۷:۴۶:۱۱

اعتمادآنلاین| رضوان صادق‌زاده هنرمند نقاش و دبیر بیست و هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران درباره رویکرد این دوره جشنواره گفت: امسال نیز همچون سال گذشته، به دلیل شیوع بیماری کووید 19 بنا را بر این گذاشتیم که جشنواره را آنلاین و با مرکزیت تهران برگزار کنیم؛ شرکت‌کننده‌ها در خانه و آتلیه‌های خود هستند و به صورت آنلاین هدایت خواهند شد.

به گزارش مهر، وی با اعلام اینکه در این دوره، جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: جشنواره به همان روال سال گذشته و با هدایت اساتید هر رشته از محل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و هنرهای جدید (ویدئو آرت، چیدمان و …)، رشته‌های این دوره جشنواره است؛ قرار بود سرامیک نیز به رشته‌ها اضافه شود که به دلیل سختی اجرای کارهایش، اضافه نشد.

صادق‌زاده توضیح داد: سال گذشته گمان می‌کردیم که نتوانیم از عهده برگزاری جشنواره آنلاین برآییم اما خلاف تصور ما جشنواره خوبی برگزار شد البته تمام محسنات جشنواره هنرهای تجسمی جوان به برگزاری حضوری آن و جمع شدن دانشجویان و اساتید در یکجا است که بحث و گفتگو شکل می‌گیرد اما در هر حال چون نمی‌توانیم به صورت حضوری آن را شاهد باشیم، باز هم به دلیل اینکه وقفه‌ای در برگزاری داشته باشیم، آن را به صورت غیرحضوری برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در پی آن نیستیم که جشنواره چالشی‌تر شود، درباره تفاوت‌ها و تغییرات این دوره گفت: برای تغییرات ساختاری جشنواره که برنامه‌ای وجود ندارد به این دلیل که از نظر ما ساختار این جشنواره مشکل حادی ندارد و کمابیش همچون سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

در شورای سیاستگذاری بحث می‌شود که چه کنیم تا شرکت‌کننده بیشتر شود که پیشنهادات بالا بردن جوایز نیز مورد قبول واقع نمی‌شود چون جشنواره جوان، جایزه محور نیست.

مهمترین مساله در جشنواره جوان، ارتباط دانشجویان با اساتید است که با امسال، دو سال پیاپی به صورت غیرحضوری این ارتباط را شاهد خواهیم بود. تمام هم و غمّ ما این است که دانشجویان، خودشان در جلسات آنلاین حضور داشته باشند و کارها متعلق به خودشان باشد که این مساله نیز توسط اساتید مورد تأیید قرار می‌گیرد.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به تغییر داوران و اعضای شورای سیاستگذاری این دوره جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری را ترکیبی از گالری‌داران، هنرمندان، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران هنری دانست و افزود: تصمیم گرفتیم داوران را به کل تغییر دهیم و داوران جدید با نگاه‌های جدید به این دوره جشنواره اضافه خواهند شد. در دوره بیست و هشتم، همچون دوره‌های پیش 3 داور در هر رشته حضور دارند که تصمیم گرفتیم یک داور از هنرمندان جوان حضور داشته باشد.

وی بیان کرد: شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی جوان، در هر رشته 5 نفر را به عنوان داور معرفی کرده است که قرار است من به عنوان دبیر، 3 نفر در هر رشته را انتخاب کنم که اسامی آنها به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صادق‌زاده در پایان از بالا رفتن میزان جوایز در جشنواره بیست و هشتم و بیشتر شدن امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها