کد خبر: 499771
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۷:۳۸
| |

۸ نکته از هفته ۲۴ لیگ برتر:

از حضور روباه مکار تا غیبت 9 سرمربی در نشست‌های خبری/ گل جنجالی عبدی و برد 20 میلیونی استقلال

هفته بیست و چهارم لیگ برتر بالاخره بعد از برگزاری چند دیدار معوقه به طور منظم و بدون وقفه در اجرای آن برگزار شد که نکات قابل توجهی داشت.

از حضور روباه مکار تا غیبت 9 سرمربی در نشست‌های خبری/ گل جنجالی عبدی و برد 20 میلیونی استقلال
کد خبر: 499771
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۷:۳۸

اعتمادآنلاین| هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال در روزهای چهارم، پنجم و ششم تیر درحالی برگزار شد که تا پیش از این هفته برگزاری بازی ها با وقفه های طولانی و برگزاری نامنظم به این هفته از رقابت ها رسید.

نکته اول: ماشین‌سازی‌تبریز صفر - 2 نساجی مازندران؛ ماشین سازان معجزه می خواهند

شرایط برای تیم ماشین سازی بدون هیچ تغییری است و این تیم همچنان نمی برد تا هر هفته به سقوط نزدیک تر شود. علیرضا اکبرپور سرمربی تیم تبریزی بعد از بازی صادقانه همه بلاهایی که سر این تیم آمده را عنوان کرد. تیمی که از ابتدای فصل بد بسته شده و با تغییرات چند باره کادرفنی و مدیریتی روبرو شده نباید هم حال و روزش بهتر از این باشد. هر چند ماشین سازی هنوز سقوطش به دسته پایین تر قطعی نشده اما این تیم واقعا برای ماندن در لیگ برتر نیاز به معجزه دارد.
اوضاع برای نساجی با کسب این سه امتیاز بهتر از قبل شد اما این تیم همچنان در منطقه خطر است. ساکت الهامی بعد از این بازی در نشست خبری حاضر نشد تا تعداد مربیانی که قبل و بعد از بازی به قانون سازمان لیگ احترام نمی گذارند هر هفته بیشتر شود.

نکته دوم: مس رفسنجان صفر - یک پرسپولیس؛ گل جنجالی سرخ ها و پوکر باخت های تیم ربیعی

شاگردان یحیی گل محمدی برای قرار گرفتن در صدر و کنار زدن رقیب تنه به تنه شان یعنی سپاهان به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتند و به خوبی هم توانستند به هدف خود برسند. نکته جالب توجه این بازی گل مهدی عبدی بود که محل بحث این دیدار قرار گرفت. برخی به خطای هند مهاجم سرخ ها اعتقاد دارند اما اکثر کارشناسان داوری گل عبدی را هند ندانستند. عجله داور به دادن کارت زرد به شهریار مغانلو و پس گرفتن آن از دیگر نکات قابل توجه این مسابقه بود. همچنین چمن مصنوعی رفسنجانی ها همچنان یکی از مواردی است که وقتی تیم ها برای بازی به این شهر می روند محال است از شرایط بد این زمین گلایه نکنند. در تیم مس رفسنجان یکی از نکات قابل تامل غیبت مهدی کیانی در ترکیب این تیم و استفاده دیرهنگام از محمد انصاری مدافع سابق پرسپولیس است. دو خریدی که هنوز برای مسی ها کارآیی نداشته اند.شاگردان ربیعی با شکست مقابل سرخپوشان پایتخت چهارمین باخت خود را به ثبت رساندند و مشخص نیست چرا تیمی که برای آن هزینه های خوبی هم شده این چنین روی نوار باخت قرار گرفته است.

از دیگر نکات مهم بازی فوق عدم حضور یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی بود. مسئله ای که ظاهرا برای سرمربی سرخ ها به عادت تبدیل شده است.

نکته سوم: ذوب آهن یک - یک آلومینیوم اراک؛ ذوب روی لبه تیغ

برای مجتبی حسینی و شاگردانش پیروزی در این دیدار حیاتی به شمار می رفت اما آنها نتوانستند از شرایط میزبانی خود استفاده کنند و بازی را مساوی تمام کردند تا ذوب آهن همچنان روی لبه تیغ باشد. مجتبی حسینی خودش همی داند مشکلی تیمش کجاست و بدون اینکه بهانه ای آورده باشد در نشست خبری به هدر دادن موقعیت هایی که می توانست این تیم را از این شرایط نجات دهد اشاره کرد. تیم آلومینیوم هم با این تساوی موقعیتش در جدول را بهتر کرد تا نان امتیازهایی که ابتدای فصل گرفته بود را بخورد و با خیال راحت به کارش در لیگ ادامه دهد. بعد از این بازی هم علیرضا منصوریان در نشست خبری حاضر نشد تا او هم همچنان یکی از مربیانی باشد که قواعد حرفه ای سازمان لیگ را مهم نداند و رعایت نکند.

نکته چهارم: صنعت نفت آبادان یک - صفر سایپا؛ پای نارنجی پوشان روی پوست موز

سایپا بعد از جنجال های بازی با پیکان روند ثابتی در نتیجه گیری نداشته است. این تیم مقابل نفت آبادان بازنده شد تا همچنان پایش روی پوست موز باشد و خیال راحتی نداشته باشند. فراز کمالوند که همیشه جزو مربیانی بوده که در نشست های خبری حاضر می شد رویه سایر مربیانی که به اصحاب رسانه احترام نمی گذارند را در پیش گرفت و دستیار خود را مقابل خبرنگاران قرار داد و نکته عجیب اینجاست که دستیار او به جای تمرکز روی مسائل فنی این بازی، از هم هتل بودن داوران بازی با نفت آبادان گلایه کرد. در نقطه مقابل تیم نفت آبادان بعد از 13 هفته ناکامی در بردن به پیروزی رسید تا بلکه منتقدان آبادانی از فشار روی این تیم دست بردارند. این روزها پورموسوی هر تصمیمی در مورد شرایط تیمش می گیرد با انتقاد روبرو می شود. مثل برگزاری اردو در تهران که در نهایت بعد از برد مقابل سایپا سرمربی آبادانی ها این پیروزی را محصول اردوی تهران نامید.

نکته پنجم: استقلال 2 - صفر گل گهرسیرجان؛ پیروزی آبی ها در بحران های مدیریتی در روز گاف عجیب حقیقی

این دیدار انواع حاشیه های جذاب و نکات فنی و داوری قابل تامل داشت. استقلالی ها که با یک شرایط خاص مدیریتی و اختلاف باورنکردنی بین کادرفنی و مدیرعامل باشگاه دست به گریبان هستند، توانستند شاگردان امیر قلعه نویی را شکست دهند تا بارقه های امید برای کسب سهمیه در اردوگاه آبی زیاد شود. استقلال عجیب ترین شرایط ممکن را دارد. تیمی که با بحران مدیریتی روبرو است اما بازی هایش را می برد. فرهاد مجیدی که به طور کلی حاضر نیست مقابل خبرنگاران قرار گیرد و اگر هم بیاید برای واکنش نشان دادن به معاون وزیر ورزش است و لاغیر، بعد از این بازی هم در نشست خبری حاضر نشد تا در مورد مشکلاتش با مدیرعامل باشگاه و نکات فنی این بازی صحبت کند. یکی از اتفاق های جالب در مورد استقلال پاداش هایی است که مجیدی به شاگردانش اهدا می کند. او در دو بازی اخیر آبی ها با هزینه شخصی نفری 20 میلیون تومان به شاگردانش پاداش داده است. موضوعی که خیلی ها معتقد هستند در شرایط عادی پرداخت پاداش از سوی سرمربی روال نیست و این وظیفه سرمربی نیست که دست به جیب شود.

البته که امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر هم چنین رویه ای دارد و بدتر از غیبت هایش در نشست های خبری توجیه دستیارش بابت این موضوع است. به نظر می رسد سرمربیان لیگ برتری در الگوبرداری از رفتارهای نادرست و قانون شکنی از هم پیروی می کنند. شاید بهتر بود خود امیر قلعه نویی در نشست حاضر می شد و بابت گاف های عجیب علیرضا حقیقی در بازی های حساس تیمش صحبت می کرد. بعد از این بازی باشگاه گل گهر به داور بازی تاخت و معتقد بودند که داور برای آنها پنالتی اعلام نکرده است. البته دروازه این تیم بعد از گلزنی مرادمند که مشخص بود توپ از خط دروازه رد شده تا نیمه های زمین دوید تا به داور اعتراض بیهوده کند.

نکته ششم: پدیده 2 - یک تراکتور؛ بازی با طعم هیجان و دعوا و عذرخواهی

بازی دو تیم از هیجان و جذابیت های خاصی برخوردار بود. شاگردان مهدی رحمتی که هفته گذشته مقابل استقلال باخته بودند و شرایط داوری را در این شکست بی تقصیر نمی دانستند، مقابل تراکتور با انگیزه زیادی بازی کردند. این بازی پربرخورد با کارت های زرد و قرمز روبرو شد. بعد از بازی مهدی رحمتی که نمی تواند در نشست های خبری حاضر شود در میکسدوزن ورزشگاه اخراج بازیکنش را درست دانست و همچنین بابت بدرفتاری بازیکنش با رسول خطیبی سرمربی تراکتور عذرخواهی کرد. نکته قابل توجه در این بازی گلزنی امین قاسمی نژاد از روی نقطه پنالتی برای پدیده بود که بالاخره توانست فشارهایی که روی خود احساس می کرد را کاهش دهد. او در این بازی چند موقعیت عالی را از دست داده بود. از سوی دیگر میدان رسول خطیبی که به طور کلی در هیچ نشست خبری بعد از بازی حاضر نمی شود به شدت به وقت کشی حریف اعتراض داشت و در چند نوبت هم به داور این اعتراض را نشان داد. تراکتور که با تحولات مدیریتی هم دوباره روبرو شده با این شکست کارش برای کسب سهمیه از همیشه سخت تر شد و تقریبا از کورس سهمیه بگیران خود را خارج کرد. یکی دیگر از نکات این دیدار عدم حضور اخباری درون دروازه تیم تبریزی بود که در نوع خودش جالب به نظر آمد.

نکته هفتم : پیکان یک - یک نفت‌ مسجدسلیمان؛ انتقادهای تمام نشدنی تارتار

پیکان در این بازی بخت یارش بود که بازنده نشد و توانست یک امتیاز را بگیرد اما با این حال مهدی تارتار که در نشست خبری حاضر نشد و در عوض در میکسدزون مقابل خبرنگاران قرار گرفت همچنان به تصمیمات و اتفاقات بازی با سایپا انتقاد کرد و در خصوص اینکه در مسابقه می توانست تیمش بازنده باشد صحبتی نکرد و همچنان معتقد است پیکان بابت تصمیمات بازی با سایپا ضربه روحی خورده و تیمش در رده یازدهم نیست. محمود فکری هم برخلاف اینکه در استقلال بود و در همه نشست های خبری حاضر می شد در مسجد سلیمان رویه غیبت در نشست ها در پیش گرفته و تیمش با بدشانسی 3 امتیاز این بازی را از دست داد تا با همان تک امتیاز حضورشان در میانه های جدول را تحکیم بخشند. یکی از موارد جالب این بازی حضور یک روباه در ورزشگاه شهرقدس بود که برای دقایقی در ورزشگاه دیده شد.

نکته هشتم: فولاد - سپاهان؛ فرصتی که نویدکیا و شاگردانش از دست دادند

دیدار جذاب و پایانی هفته بیست و چهارم با تساوی به پایان رسید تا سپاهان که رقیب اصلی پرسپولیس برای قهرمانی است صدر را به سرخپوشان تحویل دهند. در این بازی از اشتباه عجیب داور بابت نگرفتن کرنر برای فولاد هم نباید به راحتی گذشت که همین موضوع اعتراض شدید فولادی ها را در پی داشت. جواد نکونام بعد از بازی به شدت از سازمان لیگ بابت برنامه ریزی ها برای این تیم گلایه کرد و معتقد بود مسئولان سازمان لیگ سر فولاد را کلاه می گذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها