کد خبر: 499825
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۱:۵۷:۴۰
| |

اعتراضات در بیروت و چند شهر دیگر لبنان در پی تشدید بحران اقتصادی

لبنانی‌ها بار دیگر در محکومیت استمرار وخامت شرایط معیشیتی خود که بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ داخلی سال 1990 در این کشور محسوب می‌شود، در بیروت و چند شهر دیگر این کشور دست به اعتراض زدند.

اعتراضات در بیروت و چند شهر دیگر لبنان در پی تشدید بحران اقتصادی
کد خبر: 499825
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۱:۵۷:۴۰

اعتمادآنلاین| ده‌ها لبنانی در بزرگراه نزدیک به شهر الریاضیه در بیروت تظاهرات کرده و شعارهایی در محکومیت وخامت شرایط اقتصادی سر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرکنندگان دو بزرگراه بیروت-جنوب و بیروت-شمال را مسدود کردند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد، برخی معترضان قصد داشتند به درب آهنی ورودی ساختمان شهرداری صیدا یورش ببرند اما نیروهای ارتش مانع شده و آنها را از محل دور کردند.

در ادامه نیز برخی معترضان در اعتراض به وخامت شرایط معیشتی و کاهش دوباره ارزش پول لبنان، چند لاستیک خودرو را آتش زده و مسیرهای اصلی شهر صیدا را مسدود کردند.

ارزش لیره لبنان روز یکشنبه دوباره به شدت کاهش داشت.

در شهر طرابلس نیز صدها معترض در اعتراض به شرایط معیشتی راهپیمایی‌هایی را به سمت منازل برخی چهره‌های سیاسی ساکن شهر به راه انداخته و محاکمه عاملان این فروپاشی اقتصادی را خواستار شدند.

روز شنبه در طرابلس درگیری‌هایی میان برخی معترضان و بادیگاردهای برخی چهره‌های سیاسی شکل گرفتند که در پی آن پنج تن از تظاهرکنندگان زخمی شدند.

در مقابل ارتش لبنان عصر شنبه اعلام کرد در اثر انفجار بمب‌های صوتی که تعدادی جوان موتورسوار به سمت گروهی از نیروهای امنیتی در طرابلس پرتاب کردند، 10 تن زخمی شدند.

اعتراضات مردمی در لبنان از ابتدای هفته به دلیل کاهش دوباره ارزش پول این کشور بالا گرفت. این در حالی است که لبنان از اواخر سال 2019 با یک بحران اقتصادی بزرگ مواجه است که به تورم شدید و افزایش بی‌سابقه میانگین فقر در این کشور منجر شده است.

این شرایط با برخی اختلافات سیاسی که مانع تشکیل کابینه جدید می‌شوند، وخامت یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها