کد خبر: 499855
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۲:۱۴
| |

کره جنوبی ماه آتی در مانور بزرگ ترکیبی آمریکا-استرالیا شرکت می‌کند

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سئول قصد دارد در مانور دریایی بزرگی که آمریکا و استرالیا ماه آینده برگزار خواهند کرد، شرکت کند.

کره جنوبی ماه آتی در مانور بزرگ ترکیبی آمریکا-استرالیا شرکت می‌کند
کد خبر: 499855
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۲:۱۴

اعتمادآنلاین| نیروی دریایی کره جنوبی یک ناوشکن 4400 تنی را به مانور "Talisman Sabre" که قرار است اواسط ژوئیه در آب‌های استرالیا برگزار شود، اعزام خواهد کرد. این مانور دوسالانه بزرگ‌ترین تمرین آموزشی دوجانبه میان آمریکا و استرالیاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "بو سئونگ-چان"، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی خبری گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم امسال برای نخستین بار با هدف ارتقاء توانایی‌هایمان در انجام عملیات‌های ترکیبی به این مانور ملحق شویم.

کره جنوبی در جریان مانور سال 2019 میلادی یک ناظر بود.

برخی‌ها می‌گویند هدف این مانور مقابله بهتر با چین است، به ویژه در بحبوحه روابط مخدوش میان استرالیا و چین اما سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرد که این مانور هیچ کشور خاصی را هدف نمی‌گیرد.

ارتش استرالیا گزارش داد، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و ژاپن نیز در مانورهای امسال شرکت خواهند داشت در حالی که فرانسه، هند و اندونزی به عنوان کشورهای ناظر خدمت خواهند کرد.

براساس گزارش وزارت دفاع استرالیا، مانورهای امسال به خاطر پاندمی کرونا در مقیاس کوچک‌تری برگزار خواهند شد و حدود 17 هزار پرسنل قرار است در این مانور شرکت کنند؛ تعدادی که حدودا نصف تعداد نیروهای شرکت‌کننده در مانور سال 2019 میلادی محسوب می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، حدود 1800 نیروی خارجی در حال ورود به استرالیا هستند و قرنطینه دو هفته‌ای به خاطر پاندمی کرونا را سپری می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها