عراق:

هیچ مانعی برای صادرات نفت به لبنان وجود ندارد

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که بغداد در کنار بیروت است و هیچ مانعی بر سر راه صادرات نفت این کشور به لبنان وجود ندارد.

هیچ مانعی برای صادرات نفت به لبنان وجود ندارد
کد خبر: 499883
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۳:۵۹:۲۲

اعتمادآنلاین| حسن ناظم وزیر فرهنگ عراق که سخنگویی دولت این کشور را نیز بر عهده دارد امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه لبنانی « الجدید» گفت که هیچ مانعی در باره صادرات نفت به لبنان وجود ندارد و حساب بانکی در بیروت گشایش یافته و تنها نیاز به اقدام های فنی از سوی لبنان است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد که این موضوع از سوی ما تکمیل شده و برای این کار گشایش اعتبارات بانکی آسان تر است و شیوه پرداخت آن نیز ساده خواهد بود.

سخنگوی دولت عراق افزود که در زمان لازم برای این کار اقدام های مورد نیاز در باره نوع ارز انجام خواهد شد.

ناظم تاکید کرد که عراق اراده جدی و کافی برای کمک به لبنان در بحران جاری این کشور دارد و مهم آن است که برای انتقال نفت در سریع ترین زمان ممکن کوشش شود که سریع ترین روش در این مورد انتقال سوخت به وسیله کامیون های حمل مواد نفتی است.

وی گفت که عراق در ازای خدمات پزشکی و هتلداری موافقت کرده که نفت به لبنان صادر کند و با توجه به شرایط بحرانی این کشور کمک به مردم لبنان را به تاخیر نخواهد انداخت.

دولت عراق در فوریه گذشته تصویب کرد که یک میلیون بشکه نفت کوره (مازوت) و 500 هزار بشکه نفت خام با 25 درصد تخفیف به لبنان صادر کند و به بیروت 6 ماه برای تسویه حساب فرصت بدهد و همچنین در ازای آن از لبنان خدمات دریافت کند.

دولت عراق مرداد 99 نیز پس از انفجار مهیب بندرگاه بیروت، چندین محموله نفت رایگان و همچنین صدها تن گندم به لبنان ارسال کرد.

لبنان از اواخر سال 2019 گرفتار بحران اقتصادی شدید و مشکلات جدی اجتماعی و معیشتی شده که ادامه اختلافات سیاسی و نبود دولتی که به اداره امور بپردازد این مشکلات را پیچیده‌تر کرده است.

از تازه‌ترین مشکلاتی که در لبنان پیش آمده کمبود سوخت و بنزین و تشکیل صف‌های طولانی در برابر جایگاه های بنزین‌ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها