کشتی‌آرای:

افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه/ چرا سکه گران شد؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه بازار از رکود تقریبا خارج شده است، گفت: افزایش تقاضا به همراه افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت طلا و سکه شده است.

افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه/ چرا سکه گران شد؟
کد خبر: 499898
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۴:۲۹:۰۶

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: قیمت طلای جهانی نسبت به روز شنبه دو سه دلار کاهش یافته ولی قیمت ارز افزایشی شده است. از روز شنبه قیمت دلار وارد کانال 24 هزار تومان شده و نسبت به هفته قبل 800 تا 900 تومان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،‌ وی با بیان اینکه افزایش تقاضا به همراه افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت طلا و سکه شده است، افزود: تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار طبق روال سالهای قبل در تابستان افزایش یافته که البته امسال برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی قبل از محرم و صفر، نیز موجب رونق بازار و افزایش تقاضا شده است.

کشتی‌آرای درباره حباب سکه اینطور توضیح داد که حباب سکه نیز همزمان با افزایش تقاضا در بازار زیاد شده و از 220 هزار تومان به 300 هزار تومان رسیده است. ضمن اینکه قیمت سکه هم از دیروز تا امروز در هر قطعه 180 هزار تومان افزایش یافته است. در مجموع در دو سه روز گذشته به نسبت هفته گذشته با افزایش همراه بودیم.

وی با بیان اینکه قیمت سکه طرح جدید نسبت به هفته قبل 260 هزار تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: در هفته های قبل بازار و اقتصاد تحت تاثیر جو انتخابات بود و توقفی در معاملات و داد و ستدها داشتیم؛ در این مدت نوسانات کم و معاملات بازار متوقف بود. اما بعد از انتخابات معاملات شروع شده و تقاضا به نسبت روزهای گذشته افزایش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه بازار از رکود تقریبا خارج شده است، افزود: طلافروش‌ها در یک سال منتظر یکی دو ماه قبل از محرم می‌مانند، چراکه مراسم‌های عقد و عروسی است و طبیعتاً خرید و فروش ها بالا می رود.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 65 هزار تومان، قیمت هر مثقال 4 میلیون و 610 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 770 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 500 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 750 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 65 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 426 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 614 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها