جمشید خیرآبادی،سرمربی پیشین تیم ملی آذربایجان:

تیم فعلی بعد از لندن بهترین تیم کشتی فرنگی تاریخ ایران است/ نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم

سرمربی پیشین تیم ملی آذربایجان گفت: تیمی که عازم توکیو می‌شود بعد از المپیک لندن، بهترین تیم تاریخ کشتی فرنگی ایران است که می‌تواند شگفتی‌سازی کند.

تیم فعلی بعد از لندن بهترین تیم کشتی فرنگی تاریخ ایران است/ نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم
کد خبر: 500068
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمشید خیرآبادی در مورد نفرات اعزامی به بازی‌های المپیک، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به عقیده من این تیمی که انتخاب شد بهترین تیمی است که بعد از المپیک لندن، به المپیک توکیو می‌رود. برای این حرف نیز دلایل و مستنداتی دارم که این تیم بهترین تیم تاریخ کشتی فرنگی ما بعد از المپیک لندن است. شک ندارم که این تیم بهترین نتیجه را نیز بعد از لندن خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، وی توانمندی کشتی‌گیران و جوانی تیم را از فاکتورهای اصلی موفقیت دانست و ادامه داد: این تیم بهترین تیم در عین جوانی، باتجربه و فوق‌العاده باانگیزه است. از کادرفنی خوبی بهره می‌برد و همه اینها دست به دست هم داده که بگویم بعد از لندن این بهترین تیم تاریخ کشتی فرنگی ما است که شگفتی‌سازی کند. البته شرایط بچه‌ها در روز مسابقه و همچنین خودباوری آنها نقشی تعیین کننده دارد و در این بین اما و اگری وجود دارد. یکی اینکه جو مسابقات و شرایط المپیک بچه ها را نگیرد، آنها اگر روز مسابقه روی تشک خوب هدایت شوند و بحث روانشناسی که موضوع بسیار مهمی است، در نظر گرفته شده باشد، بهترین نتیجه را می‌گیرند.

خیرآبادی تاکید کرد: خوشبختانه همه اعضای کادرفنی تجربه چندین دوره المپیک را دارند. محمد بنا که به سومین المپیکش می‌رود، جزینی و بقیه دوستان هم تجارب خوب و گرانبهایی دارند که می‌توانند به کشتی‌گیران المپیکی کمک کنند. به عقیده من این تیم نه در حد لندن اما می‌تواند شگفتی‌ساز شود.

مربی تیم ملی فرنگی در المپیک لندن درخصوص نحوه انتخاب تیم المپیکی خاطرنشان کرد: نسبت به شرایط موجود، بهترین کار برای انتخاب تیم انجام شد. در اوزانی که چند کشتی‌گیر مدعی بودند مثل 130 و 97 کیلوگرم، کشتی‌گیران در میدان خارجی محک زده شدند. در بقیه وزن‌ها اختلاف زیاد بود ولی ای کاش همه اوزان به همین شکل انتخاب می‌شدند که جای حرف و حدیثی باقی نماند. وقتی انتخابی باشد، همه انتقادات بعدی و شایدها و بایدها کنار گذاشته می‌شود. البته دو سال گذشته به خاطر کرونا شرایط برای اجرای چرخه انتخابی مهیا نشد، هر چند که علیرضا دبیر و حمید سوریان تاکید زیادی روی چرخه دارند که راه نجات کشتی کشور هست و به این شکل به همه مربیان و کشتی‌گیران انگیزه داده می‌شود. انتخابی نباشد کشتی نابود می‌شود.

خیرآبادی گفت: این یکی از بهترین تیم‌های تاریخ کشتی فرنگی ما است. همانطور که گفتم در شرایط موجود نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم. انشاءالله همین نفرات با کادر فنی مجربشان در المپیک شگفتی‌ساز شوند. من معتقدم که هر 5 وزن ما استحقاق کسب مدال را دارند، اما در 3 وزن بیشتر احتمال مدال می‌دهم. محمدعلی گرایی هرچند حریفان سرسختی دارد، اما یکی از امیدهای ما در توکیو هست. محمدرضا گرایی اگر خوب سر وزن برسد، هادی ساروی و علیرضا نجاتی هم می‌توانند مدال بگیرد. امین میرزازاده نیز قطعا بدون شانس نیست. موفقیت هر دو تیم آزاد و فرنگی و همچنین کل ورزش ایران در بازی‌های المپیک آرزوی همه ما است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها