سازمان ملل خواستار سرمایه گذاری در زمینه فناوری علیه تروریسم شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان دومین کنفرانس سران نهادهای ضدتروریسم سازمان ملل، ضمن تاکید بر لزوم همکاری بین‌المللی برای مقابله با تروریسم، تقویت و حمایت از حقوق بشر و تمرکز بر فناوری‌های تحول‌آفرین در این حوزه را خواستار شد.

سازمان ملل خواستار سرمایه گذاری در زمینه فناوری علیه تروریسم شد
کد خبر: 500167
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۲:۵۱:۳۸

اعتمادآنلاین| دبیرکل سازمان ملل گفت: ما برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌های آن، به تلاش منسجم، هماهنگ و همه‌ جانبه همه کشورها و بخش‌ها مبتنی بر حقوق بشر نیازمندیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وی با اشاره به زنگ خطر افزایش حملات سایبری و جرائم اینترنتی از زمان شیوع ویروس کرونا گفت، ما باید از فرصت‌ها و نوآوری ناشی از فناوری‌ها استقبال کنیم اما با آگاهی از چالش‌ها، خطرات فزاینده آن را نیز کاهش دهیم.

این دیپلمات پرتغالی با هشدار از اینکه به رغم «پیشرفت‌های مهم» در مبارزه با تروریسم اما تهدیدها همچنان پابرجا بوده و تنوع یافته است، افزود: حمایت از کشورهای آفریقایی برای ممانعت و مقابله با تهدیدهای ناشی از گروه‌های تروریستی باید یک اولویت جهانی باشد.

گوترش همچنین به عواقب «سال‌ها افزایش قطب‌بندی‌ها، ناکامی در حاکمیت‌ها، عادی سازی اظهارات نفرت‌پراکن، برتری طلبی سفیدپوستان یا هر گونه جنبش‌های نژاد پرست دیگر که به سود گروه‌های تروریستی تمام شده است» تاکید کرد و از کشورها خواست ارزش‌های حقوق بشر از جمله برابری جنسیتی را در مرکز سیاست‌های ضد تروریستی قرار دهند.

«میگل آنخل گایِگوس» رئیس دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم ونزوئلا نیز با سخنرانی در این نشست، تروریسم با همه انواع و مظاهر آن را محکوم کرد و آن را یکی از بزرگترین تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانست.

این مقام ونزوئلایی در مقابل، تقویت چند جانبه گرایی، همبستگی و همکاری بین‌المللی در مقابله با تروریسم را به سود همه بشریت دانست.

این کنفرانس که از دیروز دوشنبه آغاز شد با شعار "مقابله و جلوگیری از تروریسم در عصر فن آوری های تحول آفرین: مقابله با چالش های دهه جدید" تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. دور نخست این کنفرانس با شعار «تقویت همکاری بین‌المللی برای مقابله با خطر تروریسم» در تاریخ 28 و 29 ژوئن 2018 (هفتم و هشتم تیر 98) در نیویورک برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها