غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه:

تقدیر بهنگام از افراد سازمانی و اداری در پیشبرد امور تاثیر دارد

معاون اول قوه قضاییه گفت: چنانچه در نظام اداری ما تقدیر سریع و بدون فاصله زمانی از یک مدیر یا کارمند یا قاضی موفق به یک فرهنگ تبدیل شود، این امر حائز اثرات ماندگار تربیتی خواهد بود.

تقدیر بهنگام از افراد سازمانی و اداری در پیشبرد امور تاثیر دارد
کد خبر: 500243
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۵:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| معاون اول قوه قضاییه بر تقدیر به هنگام و سریع از اعضا و افراد سازمانی و اداری موفق در پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: چنانچه در نظام اداری ما تقدیر سریع و بدون فاصله زمانی از یک مدیر یا کارمند یا قاضی موفق به یک فرهنگ تبدیل شود، این امر حائز اثرات ماندگار تربیتی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نشست تقدیر از مدیران نمونه حوزه‌های ستادی قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه و جمعی از مدیران دستگاه قضایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول دستگاه قضا در این نشست با اشاره به ابعاد و زوایای مختلف تحول صورت گرفته در گام دوم انقلاب، اظهار داشت: علی‌رغم همه شیطنت‌ها و توطئه‌ها و خباثت‌هایی که از ناحیه دشمنان علیه کشور و نظام و مردم ما می‌شود؛ اما چتر حمایتی خاص خداوند و رحیمیت حضرت حق بر سر ملت ایران است و مردم ما نیز اهل صبر هستند و انشالله دولت آتی ما، یک دولت انقلابی، در خط ولایت ، دلسوز و خیرخواه مردم باشد و مجلس و دستگاه قضایی نیز به این صفت‌های پسندیده مزین باشند.

معاون اول دستگاه قضا تصریح کرد: امروز دوستداران نظام و انقلاب، امید به تحقق وحدت و کارآمدی بیشتر قوای مملکت در راستای حل مشکلات مردم دارند و این انتظار وجود دارد که مسئولان امر با خدمت صادقانه و بدون تکلف، مسیر رفع معضلات مردم را هموار کنند. زمینه تحقق این مهم امروز فراهم است و ما و شما مدیران و دست‌اندرکاران باید این امید مردم را تقویت کنیم و وحدت و کارآمدی صددرصدی را که انتظار دوستداران نظام است به فعلیت برسانیم. چنانچه بتوانیم این امر مهم را به فعلیت برسانیم قطعاً عملی صالح انجام داده‌ایم و چنانچه خدایی ناکرده در این مسیر کوتاهی و سستی کنیم، گناهی نابخشودنی مرتکب شده‌ایم.

وی طی سخنانی با اشاره به اهمیت و منزلت قدرشناسی در مکتب اسلام، اظهار داشت: خداوند سبحان بهترین تقدیرکننده از افراد و بندگان شایسته است.

معاون اول قوه قضاییه، پاداش‌دهی به عمل صالح را یک سفارش قرآنی دانست و گفت: ارائه پاداش به انسان‌هایی که عمل صالح انجام می‌دهند، دارای اثرات معنوی متعالی در جامعه است؛ یعنی هم فرد انجام دهنده عمل نیکو به استمرار رویه انجام عمل صالح ترغیب می‌شود و هم سایر افراد جامعه که نظاره‌گر تشویق و پاداش‌دهی به فرد صالح‌العمل هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و به انجام اعمالی که خیر جمعی دارد، اهتمام می‌ورزند. چنانچه این فرایند پاداش‌دهی و تقدیر و تشویق برقرار نباشد، افراد جامعه دچار رخوت می‌شوند و دنبال خلاقیت و ابداع نمی‌روند و در نتیجه استعدادها شکوفا نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای بیان داشت: انسان برای رسیدن به هدف اعلای دین باید در بستری قرار گیرد که استعدادهای او شکوفا شود و یکی از عوامل تحقق این مهم، مورد تقدیر قرار گرفتن فرد مستعد از ناحیه جامعه، مسئولان و رؤسا است؛ بنابراین توصیه من آن است که مسئولان ما، عمل تقدیرکردن از افراد موفق در سازمان ذیربط خود را به یک فرهنگ کاری و اداری تبدیل کنند و حتی این فرهنگ را به نهاد خانواده خود نیز تسری دهند.

معاون اول دستگاه قضا، بر تقدیر به هنگام و سریع از اعضا و افراد سازمانی و اداری موفق در پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: چنانچه در نظام اداری ما تقدیر سریع و بدون فاصله زمانی از یک مدیر یا کارمند یا قاضی موفق به یک فرهنگ تبدیل شود، این امر حائز اثرات ماندگار تربیتی خواهد بود و موجب تحکیم روابط حسنه در مجموعه‌های سازمانی و اداری ما می‌شود.

وی تصریح کرد: باید فردی که در یک مجموعه اداری و سازمانی با ایده و ابتکار و پشتکار خود موفقیتی را برای مجموعه حاصل کرده به میزان ارزش کارش مورد تقدیر قرار گیرد؛ در دستگاه قضایی بعضاً ما با خانواده قضات و کارکنان دستگاه تماس حاصل می‌کنیم و موفقیت فرد را به عزیزان آن‌ها تبریک می‌گوییم و از آنها نیز بواسطه حمایت‌هایی که انجام داده‌اند تقدیر به عمل می‌آوریم که این امر نیز حائز اثرات روحی مثبتی برای فرد و خانواده گرامی اوست.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: طبیعتا در هر مجموعه و دستگاهی برای انتخاب مدیران و کارمندان نمونه و موفق، شاخصه‌ها و معیارهایی تعریف شده است؛ در دستگاه قضایی نیز این قاعده حکم فرماست؛ اما این امر به منزله آن نیست که سایر مدیران و قضات و کارمندان دستگاه قضا، حائز ویژگی‌های یک فرد نمونه و موفق نیستند؛ البته در دستگاه قضایی تلاش شده تا معیارها و شاخصه‌های تعیین یک مدیر و قاضی نمونه تا حد امکان به دور از اعمال سلیقه افراد انتخاب کننده در تطبیق مصادیق باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها