حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا:

میزان آرای احمدی‌نژاد را یک منبع مطلع از وزارت کشور اعلام کرد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مرجعی مطلع به او گفته که حدود 2 میلیون و 700 هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شده است. مرجع رسمی نبود بلکه یک مرجع مطلعی بوده که گفته نامش فاش نشود.

میزان آرای احمدی‌نژاد را یک منبع مطلع از وزارت کشور اعلام کرد
کد خبر: 500262
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۷:۲۸:۳۹

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه اسلامی می گوید مرجعی مطلعی به او گفته که حدود 2 میلیون و 700 هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شده است.


به گزارش خبرآنلاین، بحث آراء باطله به احمدی نژاد هم رسید و حمیدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه اسلامی ادعا کرد که حدود 2 میلیون و 700 هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شده است.

این ادعا با واکنش روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور روبرو شد. او در توییتی نوشت؛ «شایعات مربوط به تفکیک اسامی آرای باطله کاملا کذب بوده و آرای باطله شامل آرای سفید و با نام‌های متفرقه است که حجم آرای سفید بیش از دو برابر آرای با نام بوده است. تنها مرجع اعلام جزئیات انتخابات وزارت کشور است.»

در این ارتباط با حمیدرضا ترقی از چهره های سیاسی اصولگرا گفت و گو کردیم که این آمار و ارقام آراء باطله با نام احمدی نژاد را از چه منبعی اعلام کرده است.

مشروح این گفتگو را بخوانید؛

*آقای ترقی! امروز ادعایی درباره آراء احمدی نژاد در انتخابات مطرح کردید که مشاور وزیر کشور تکذیب کرد. طبق اعلام کدام مرجع مدعی شدید 2 میلیون و 700 هزار رأی با نام محمود احمدی نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شده است که جزو آراء باطله محسوب می شود؟

مرجع رسمی نبود بلکه یک مرجع مطلعی بوده که گفته نامش فاش نشود. او این موضوع را به من منعکس کرده است.

مرجع مطلع از وزارت کشور بوده منتهی ....


*این مرجع مطلعی که نمی خواهد اسمش فاش شود از وزارت کشور بوده است یا....؟

بله از همان وزارت کشور بوده است. منتهی کسی بوده که گفته نامش فاش نشود و اینگونه این خبر را داده است.

رأی آقای احمدی نژاد در نظر سنجی ها رأی بالایی بود اما....


*2 میلیون و 700 هزار رأی باطله با نام احمدی نژاد ، آنهم وقتی کاندیدا نبوده است چه پیامی دارد؟

به نسبت نظرسنجی هایی که در گذشته بود رقم پایینی بود، به هر حال رأی آقای احمدی نژاد در نظر سنجی ها رأی بالایی بود یعنی در آن دورانی که که برای همه اشخاص در معرض کاندیداتوری نظرسنجی صورت می گرفت اگر یادتان باشد آقای احمدی نژاد همواره نفر دوم یا سوم بود نفر دوم و سوم بودن رأی قابل توجهی است. بعد از اینکه آقای احمدی نژاد رأی نداد و انتخابات را تحریم کرد برخی به حرفش گوش دادند و برخی هم مصالح را این گونه دیدند که بیایند رأی بدهند منتهی شناسنامه شان مهر رأی دادن بخورد اما به نام آقای احمدی نژاد باشد.

بسیاری به حرف احمدی نژاد گوش نکردند و رأی دادند


ولی بهرحال همین رأی باطله دادن به ایشان آنهم وقتی آراء باطله رتبه دوم را دارد موضوع را مهم می کند و ...

به هر حال نمی توان گفت این جمعیتی که به آقای احمدی نژاد اعتقاد داشتند اینها در کشور کم هستند چراکه یک قشر قابل توجهی در جامعه هنوز نقاط منفی که نخبگان از آن مطلع هستند را چندان مطلع نیستند و به آن کارهایی که آقای احمدی نژاد در مقطع دولتش انجام داده پایبندی دارند قطعا اگر صلاحیت آقای احمدی نژاد تایید می شد رأی قابل توجهی در رقابت با کاندیداهایی که مطرح بودند به غیر از آقای رئیسی به دست می آورد و حتی بیشتر رأی می آورد.

این رقم آراء چندان غیرطبیعی نیست منتهی اینها کسانی هستند که گوش به حرف ایشان ندادند و رأی دادند یعنی آمده اند بگویند ما نظام را قبول داریم منتهی فرد موردنظرمان آقای احمدی نژاد بوده که صلاحیتش تایید نشد. رهبری هم اشاره کردند که ممکن است برخی آن فردی را که مورد نظرشان بود در لیست یا نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها