وزش باد در استان تهران/ تداوم هوای قابل قبول در ‌پایتخت

وزش باد و افزایش ابر در برخی نقاط استان تهران طی چهار روز آینده و تداوم کیفیت هوای قابل قبول در ‌پایتخت طی امروز (9 تیر ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد در استان تهران/ تداوم هوای قابل قبول در ‌پایتخت
کد خبر: 500439
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۱:۵۱:۰۹

اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در برخی نقاط جنوبی و غرب استان گاهی وزش باد نسبتا شدید و احتمال خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (9 تیر ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر است.

به‌تدریج طی روز بر تندی باد افزوده می‌شود و پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (10 تیر ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به همراه خواهد داشت. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

شایان ذکر است، با وزش باد مؤثر تا شامگاه فردا (10 تیر ماه) پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 71 بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 69 و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها