رئیس جمهور کره جنوبی پیش از دیدار با بایدن به کیم جونگ اون نامه نوشته بود

روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ کره جنوبی امروز (جمعه) نوشت، رئیس جمهوری این کشور پیش از دیدارش در مه سال جاری میلادی با جو بایدن، نامه‌ای را به رهبر کره شمالی نوشته بود.

رئیس جمهور کره جنوبی پیش از دیدار با بایدن به کیم جونگ اون نامه نوشته بود
کد خبر: 500839
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۰۹:۲۵:۳۶

اعتمادآنلاین| مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی امیدوار بوده که این نشست با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فرصتی برای احیای مذاکرات متوقف شده با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیده شود و به واشنگتن تاکید کرده بود تا مساله را به صورت یک اقدام فوری مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک ناشناس گزارش کرد، رئیس جمهوری کره جنوبی با ارسال نامه‌ای به رهبر کره شمالی به دنبال راه‌هایی برای برگزاری نشست از جمله نشست‌های آنلاین در صورت امکان و در حالی بود که در ژانویه سال جاری میلادی به صورت رسمی پیشنهاد برگزاری چنین نشستی را با توجه به پاندمی کرونا مطرح کرده بود.

این روزنامه کره جنوبی به این مساله اشاره نکرد که چطور رهبر کره شمالی به این نامه پاسخ داده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی و بایدن تمایل خود را برای همکاری با کره شمالی پس از نشسته مه سال جاری میلادی اعلام کردند اما بایدن هیچ تمایلی را برای کاهش تحریم‌ها که مدت‌هاست درخواست پیونگ یانگ است، نشان نداده و گفته بود که هیچ دورنمایی در مورد میزان دشواری وادار کردن کیم جونگ اون به کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای ندارد.

مذاکرات خلع سلاح اتمی بین کره شمالی و آمریکا از دومین نشست بدون موفقیت 2019 بین ترامپ و رهبری کره شمالی، متوقف شده است.

کره شمالی به صورت دائمی رئیس جمهوری کره جنوبی را مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌دهد و سال گذشته میلادی نیز یک دفتر ارتباطی برون مرزی را که در کره شمالی ایجاد شده بود و هدف از آن تبادل ارتباط بین دو کره بود، منفجر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها