الکاظمی خطاب به ناتو:

با استفاده از خاک عراق برای حمله به همسایگان مخالفیم

نخست وزیر عراق در جمع کشورهای عضو پیمان ناتو تأکید کرد که این کشور مخالف استفاده از اراضی خود برای حمله به همسایگانش است.

با استفاده از خاک عراق برای حمله به همسایگان مخالفیم
کد خبر: 500841
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۰۹:۳۱:۵۳

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تآکید کرد که امنیت منطقه غرب آسیا فقط با پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی حاصل می‌شود.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از الکاظمی گزارش داد، این قطعنامه‌ها، از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد به قوانین بین‌المللی پایبند باشند، به حقوق بشر احترام بگذارند، در مسائل داخلی سایر کشورها مداخله نکنند و از هر گونه حمله به استقلال و حاکمیت یک کشور دیگر اجتناب کنند.

وی شامگاه گذشته در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو ناتو در بروکسل تأکید کرد: «امنیت عراق، تحت تأثیر امنیت منطقه است... لذا عراق کاملا مخالف استفاده از اراضی خود برای حمله به همسایگانش است».

نخست وزیر عراق با بیان اینکه نباید خاک این کشور محل تسویه حساب باشد، تصریح کرد عراق موفق شد شبکه‌های داعش را در سراسر خاک خود از بین ببرد.

الکاظمی همچنین خواستار تدوین مکانیسم‌های زمانی و فنی برای خروج نیروهای جنگی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا شد.

وی در عین حال از تداوم همکاری با ائتلاف آمریکا در زمینه‌هایی مانند تجهیز تسلیحاتی، آموزش و حمایتهای اطلاعاتی خبر داد.

پارلمان عراق در دی ماه سال 98 در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیروهای این کشور به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها