کد خبر: 500957
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۴:۴۶:۵۲
| |

مصرف برق ماینر‌ها از شبکه برق کشور 25 هزارم درصد است

یک کارشناس صنعت برق کشور گفت: کل سهم مصرف ماینر‌ها از برق کشور چیزی حدود 25 هزارم درصد است.

مصرف برق ماینر‌ها از شبکه برق کشور 25 هزارم درصد است
کد خبر: 500957
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۴:۴۶:۵۲

اعتمادآنلاین| هفته گذشته یک مزرعه غیر مجاز استخراج رمز ارز در تهران کشف و ضبط شد، بر این اساس بیش از 7 هزار ماینر در این مزرعه رمز ارز در محدوده چیتگر قرار داشت که کشف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در این باره، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران، اخیرا گفته است که در یک سال گذشته حدود 185 هزار دستگاه غیرمجاز رمز ارز شناسایی شده که مصرف برق آن‌ها معادل 544 مگاوات بوده است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه مصرف برق در کشور و به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، با اجرای فاز دوم مانور مقابله با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال در تهران که با همراهی عوامل قضایی و پلیس تهران بزرگ، برگزار شد، گروه‌های عملیاتی مناطق 22 گانه برق با مراجعه به مزارع غیرمجاز رمز ارز، اقدام به قطع انشعابات غیرمجاز برق و جمع آوری تجهیزات مورد استفاده کردند.

اما در این باره حسین عزیزی کارشناس صنعت برق کشور گفت: اگر کل ظرفیت نصبی شبکه را حدود 80 هزار مگاوات در نظر بگیریم و با توجه به کشف ماینر‌های هفته گذشته در چیتگر تهران که حدود 7 هزار مورد بوده است، در کل مصرف آن‌ها حدود 20 هزار مگاوات است.

او ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده کل مصرف سهم این ماینر‌ها از شبکه برق تهران چیزی حدود 25 هزارم درصد است،که با آمار اعلام شده اختلاف بزرگی دارد.

عزیزی در پایان تصریح کرد: به احتساب کلی اگر این عدد 4 درصد را درنظر بگیریم به طوری که ما 160 از این مزرعه‌های استخراج رمز ارز کشف کنیم طبیعتا این عدد خیلی باهم اختلاف دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها