رئیس سازمان بورس:

سامانه معاملات بومی بازار سهام در روز‌های آینده رونمایی می‌شود

رئیس سازمان بورس با اشاره به دو گام بزرگ این نهاد طی ماه‌های اخیر از راه‌اندازی سامانه معاملات بومی و جدید بازار سهام در روز‌های آینده خبر داد.

سامانه معاملات بومی بازار سهام در روز‌های آینده رونمایی می‌شود
کد خبر: 501036
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۸:۱۲:۵۳

اعتمادآنلاین| محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در خصوص سامانه‌های جدید رونمایی شده گفت: یکی از مهمترین موضوعات هر سازمانی که ادعای شفافیت و خدمت رسانی دارد، قابل مشاهده بودن خدمات آن است. زیرا تا زمانی که فعالیت‌های هر سازمانی در معرض دید و قضاوت مردم نباشد، نمی‌توان ادعای شفافیت برای آن داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: در همین راستا سازمان بورس طی ماه‌های اخیر دو گام بزرگ برداشت. در گام نخست صورت‌های مالی را منتشر کرد که مورد مطالبه افراد زیادی بود و در گام دوم از سامانه پنجره واحد خدمات نوین بازارسرمایه رونمایی کرد. سامانه صدور مجوز‌ها به شکلی است که متقاضی از لحظه نخست و زمانی که درخواست را در سامانه ثبت می‌کند، می‌تواند مسیر انجام درخواست را رصد کند. این موضوع ابزاری برای سازمان بورس محسوب می‌شود تا عملکرد نیرو‌ها را با این سامانه ارزیابی و متوجه مشکلات و نقاط ضعف شود.

این مقام مسئول درخصوص سامانه پنجره واحد فیزیکی نیز توضیح داد: این سامانه در تهران مستقر بوده و بیشتر به افرادی که در پایتخت دنبال پیگیری درخواست هستند کمک می‌کند تا به جای مراجعه به نهاد‌های مختلف، تنها به یک محل برای پیگیری کار و البته با تعداد دفعات کمتر مراجعه کنند. تمامی افراد می‌توانند از سامانه پنجره واحد الکترونیکی بطور غیر حضوری استفاده کنند و با ایجاد سیستم اهراز هویتی که در سامانه قرار دارد با حذف کاغذ، درخواست‌ها بطور کاملا الکترونیکی بررسی می‌شود.

دهقان دهنوی با بیان اینکه در مرحله نخست فعلا صدور موافقت اصولی‌ها در سامانه مورد پیگیری قرار گرفته، عنوان کرد: به زودی صدور مجوز تاسیس و تمدید نیز اضافه خواهد شد. این سامانه در حال توسعه و اتصال به اداره ثبت است و خدمات ثبتی نیز الکترونیکی انجام شود. سازمان مالیاتی، پست و روزنامه رسمی نیز به این سامانه وصل می‌شوند تا همه خدمات بازار سرمایه به شکل الکترونیکی در همه نقاط در دسترس مردم قرار بگیرد. در این میان، سامانه بومی معاملات هم طی روز‌های آینده با همت دانشگاهیان و مشارکت سازمان بورس به زودی در مرحله استقرار قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها