کد خبر: 501131
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

شنای ایران چند نماینده در المپیک دارد؟

فدراسیون شنای ایران منتظر است تا فینا ظرف یکی دو روز آینده مشخص کند که ایران چند نماینده در المپیک خواهد داشت.

شنای ایران چند نماینده در المپیک دارد؟
کد خبر: 501131
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از اینکه تیم ملی شنای ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان نتوانست سهمیه‌ای بگیرد فدراسیون ایران با رایزنی با رئیس فدراسیون جهانی توانست قول یک سهمیه یونیورسالیتی برای ایران را بگیرد. به همین منظور اسامی چهار ملی‌پوش متین بالسینی، بنیامین قره‌حسنلو، سینا غلام‌پور و مهدی انصاری برای کسب سهمیه یونیورسالیتی به فینا اعلام شد تا بعد از بررسی امتیازها یک یا دو شناگر راهی المپیک شوند.

به گزارش ایسنا،اما بعد از آن علیرضا یاوری، متین سهران و مهرشاد افقری نمایندگان شنا ایران از پایگاه قهرمانی اصفهان در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان شرکت کردند که مهرشاد افقری توانست رکورد B المپیک را در ماده 100 متر پروانه ثبت کند.

با وجودی که حدود 20 روز دیگر مسابقات المپیک 2020 توکیو استارت می‌خورد اما هنوز مشخص نیست که شنای ایران در آن مسابقات چند نماینده دارد و به گفته دبیر فدراسیون قرار است فینا ظرف یکی دو روز آینده تکلیف را مشخص کند.

تنها چیزی که به‌ گفته مسئولان فدراسیون مشخص است شنای ایران قطعا یک نماینده در المپیک دارد اما باید دید که فدراسیون جهانی برای چه کسی یا کسانی سهمیه ورودی المپیک را در نظر خواهد گرفت.

حمید اسکندریون درخصوص تعداد سهمیه‌های شنای ایران در المپیک به ایسنا گفت: فعلا یک سهمیه قطعی در المپیک داریم، ما اسامی شناگرانمان را برای سهمیه یونیورسالیتی در تاریخ مقرر اعلام کردیم، اما بعد از آن مهرشاد افقری رکورد B المپیک را کسب کرد. فینا از میان رکوردهای شناگران، فرد را انتخاب می‌کند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: ما نامه‌ای نوشتیم که بتوانیم هم سهمیه یونیورسالیتی را داشته باشیم و هم اینکه افقری که سهمیه B را کسب کرده به المپیک برود. منتهی تصمیم نهایی با فینا است و هیچ کسی نمی‌تواند روی تصمیم آنها دخالتی داشته باشد. ما منتظریم و فدراسیون نیز رایزنی‌ می‌کند تا ان‌شاءالله دو سهمیه در المپیک داشته باشیم‌.

وی در ادامه در خصوص اینکه چه زمانی فینا تعداد سهمیه‌ها را مشخص می‌کند گفت: فکر می‌کنم ظرف یکی دو روز آینده فینا تکلیف را مشخص کند.

اسکندریون در پاسخ به این‌ سوال که چقدر احتمال دارد دو نماینده در المپیک داشته باشیم، گفت: خیلی سخت است اما امیدواریم که اتفاق بیفتد که عالی می‌شود. این دوره به خاطر مسائل کرونا هم مسئولان برگزاری المپیک هم محدودیت‌هایی را اعلام کرده‌اند. باید ببینیم فینا چه تصمیمی خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها