کد خبر: 501473
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۱:۳۵:۰۰
| |

بهروز حضرتی‌پور،مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی:

نباید تیم کنونی را با المپیک لندن مقایسه کرد/کشتی‌گیران خودشان باشند کفایت می‌کند

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت: نباید تیم کشتی فرنگی حال حاضر را با المپیک لندن مقایسه کنیم.

نباید تیم کنونی را با المپیک لندن مقایسه کرد/کشتی‌گیران خودشان باشند کفایت می‌کند
کد خبر: 501473
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۱:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز حضرتی پور درباره وضعیت فرنگی‌کاران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو اظهارداشت: کشتی‌گیران تلاش خود را می‌کنند. این اردو تا 22 تیر ادامه خواهد داشت، پس از آن کشتی‌گیران 3 روز استراحت می‌کنند و اردوی آخر را تا 4 مرداد که زمان اعزام هست، ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره برگزاری مسابقات انتخابی و اینکه با این چرخه شبهه‌ای باقی نمانده، تصریح کرد: قبل از کرونا جلسات مختلفی برگزار و کم و کیف چرخه انتخابی بررسی شد. در همان کش و قوس‌ها بودیم که کرونا پیش آمد و 7-8 ماه فعالیت‌ها خوابید. شرایط ایجاب می‌کرد برای المپیک چرخه انتخابی که داشتیم پیاده شود.

وی افزود: ورزشکاران در مسابقات مختلف محک خوردند، انتخابی رو در رو داشتیم، مسابقات‌لیگ مدنظر قرار گرفت که در نهایت نفراتی که مد نظر بودند برای کسب سهمیه انتخاب شدند. با بررسی وزن به وزن 5 نفر که جزو بهترین‌ها هستند در مسابقات لهستان انتخاب شدند.

حضرتی‌پور درباره اینکه روسیه هم تیم کشتی فرنگی خود را برای المپیک توکیو معرفی کرده، نظرتان درباره این تیم چیست؟ خاطرنشان کرد: هم کادر و هم بچه‌ها همه کشتی‌گیران را می‌شناسیم، فیلم آنها را دیده‌ایم وزن به وزن بررسی شدند. روسیه همیشه روسیه بوده، ما هم تیم خوب و جوانی داریم اما این نکته را باید بگویم نمی‌توانیم تیم کنونی را با المپیک لندن مقایسه کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان یادآور شد: ما جوانان خوب و آینده‌داری داریم که برای المپیک بعدی به پختگی می‌رسند. به خاطر انگیزه‌ای که آنها دارند امیدواریم در المپیک توکیو کشتی‌های خوبی بگیرند.

حضرتی‌پور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیشکسوتان کشتی اعتقاد دارند استرس باید از کشتی‌گیران دور شود و اگر آنها خودشان باشند می‌توانند نتایج خوبی در المپیک بگیرند، تصریح کرد: این موضوع از طریق کادر به بچه‌ها گفته می‌شود تا استرس نداشته باشند. همه کادر تاکید دارند اگر کشتی‌گیران خودشان باشند کفایت می‌کند تا بحث روانی از آنها دور شود.

وی درباره اینکه مردم و مسئولان از کشتی در المپیک انتظار مدال دارند ارزیابی شما در این باره چیست؟ یادآور شد: من قبلاً به عنوان مربی فضای المپیک را تجربه کرده‌ام. المپیک فضای دیگری بوده و بزرگترین رویداد است به خاطر همین نمی‌توان پیش‌بینی کرد چرا که کشتی رشته رکوردی نیست اما امیدواریم با توجه به جوانی و انگیزه کشتی‌گیران نتایج خوبی رقم بخورد. فدراسیون کشتی هم در آماده‌سازی ورزشکاران تلاش خود را کرده که باید از آنها قدردانی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها