کد خبر: 501486
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

رشید سعدالله‌اف؛ مدعی که شکست‌ناپذیر نیست

فاصله 4 امتیازی مجتبی گلیج با رشید سعدالله‌اف که مربی اعزامی می‌گوید فاصله واقعی بین این دو کشتی گیر هم نبوده، نشانه دیگری است که او فرازمینی نیست و قطعا باز هم شکست پذیر است.

رشید سعدالله‌اف؛ مدعی که شکست‌ناپذیر نیست
کد خبر: 501486
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رشید سعدالله‌اف روس اکنون یکی از ستارگان کشتی دنیاست که بی شک خیلی از کشتی دوستان در سطح جهان در انتظار رقابت های او با دیگر مدعیان وزن 97 کیلوگرم المپیک توکیو هستند.

به گزارش تسنیم، او همراه با تیم ملی کشورش در جام بین المللی علی‌اف شرکت کرد و در این رقابت‌ها نیز با مجتبی گلیج نماینده 97 کیلوگرم ایران که البته در جمع مدعیان کسب دوبنده تیم ملی برای المپیک هم نبود، کشتی گرفت. کشتی‌گیر مازندرانی، 4 بر صفر مقابل رشید سعدالله‌اف شکست خورد که ابراهیم مهربان در گفت وگو با تسنیم در مورد این مسابقه گفت که فاصله واقعی بین نماینده کشورمان و روسیه، به واقع 4 امتیاز نبوده و گلیج می توانسته از حریف امتیاز هم بگیرد. در عین حال نیز این موضوع را مد نظر خواهیم داشت که آمادگی رشید سعدالله اف در تورنمنت بین المللی قطعا با آمادگی اش در المپیک متفاوت خواهد بود.

مجتبی گلیج نیز با وجود همه شایستگی هایش، به دلیل از دست دادن شانس حضور در المپیک، قطعا از نظر روحی و روانی با آمادگی خوبی به مصاف حریف سرشناس و عنوان دار روس نرفته است.

او جایی در بین سه مدعی اصلی دوبنده تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم نداشت و در این وزن، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی سه نماینده کشورمان در جام زیلکوفسکی لهستان بودند که درنهایت محمدیان از بین این سه نفر صاحب دوبنده تیم ملی شد.

رشید سعدالله اف هرچند سال هاست بر بام کشتی دنیاست، اما شکست مقابل کایل اسنایدر آمریکایی را هم تجربه کرده، اسنایدری که پیش از شیوع کرونا، در جام پلیکونه ایتالیا مقابل محمدحسین محمدیان ضربه فنی شد و البته اگر جیدن کاکس به دلیل دیر رسیدن به محل وزن کشی، مسابقات انتخابی تیم ملی کشورش را از دست نمی‌داد، شاید اصلا ملی پوش آمریکا در بازی‌های المپیک نیز نمی‌شد.

رشید سعدالله‌اف نقاط آسیب پذیری دارد که قبلا در مسابقات رسمی شکست مقابل اسنایدر را تجربه کرده، با توجه به سبک کشتی محمدحسین محمدیان، امیدواری زیادی وجود دارد که نماینده کشورمان بتواند مبارزه خوبی با غول روس‌ها داشته باشد.

هرچند که تنها حریف محمدحسین محمدیان در المپیک، رشید سعدالله‌اف نخواهد بود و کایل اسنایدر آمریکایی به دنبال انتقام شکستش در جام پلیکونه است و شریف شریف‌اف نیز همچنان یکی از مدعیان خواهد بود، اما به نظر دنیا، کشتی بسیار جذابی را بین دو مدعی وزن 97 کیلوگرم ایران و روسیه به تماشا خواهد نشست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها