کد خبر: 501574
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۲:۳۷
| |

مهدی ترابی،هافبک پرسپولیس:

حق نداریم حریفان تیم ملی را دست‌کم بگیریم

ستاره پرسپولیس مقابل گل‌گهر از کورس قهرمانی و گروه تیم ملی می‌گوید.

حق نداریم حریفان تیم ملی را دست‌کم بگیریم
کد خبر: 501574
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۲:۳۷

اعتمادآنلاین| مهدی ترابی، هافبک ملی‌پوش پرسپولیس درخشش قابل‌توجهی در بازی با گل‌گهر داشت تا نشان دهد که همچنان یکی از بازیکنان مهم و تأثیرگذار پرسپولیس محسوب می‌شود.

به گزارش همشهری، او امیدوار است که در پایان این فصل یک قهرمانی دیگر را با سرخ‌پوشان تهرانی تجربه کند. ترابی تأکید می‌کند که اگر پرسپولیس موفق به شکست‌دادن فولاد خوزستان شود، 80درصد از راه قهرمانی را طی خواهد کرد. ترابی درخصوص شرایط پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

*بازی با گل‌گهر چطور بود؟


بازی سختی بود و می‌دانستیم که با حریف پرقدرتی روبه‌رو می‌شویم. ما با تمرکز بالا وارد زمین شدیم و خوشبختانه در همان نیمه اول 2گل زدیم. البته یک‌گل روی ضربه ایستگاهی خوردیم ولی هیچ خطایی در آن صحنه رخ نداد. آن گل باعث شد که به تیم ما فشار بیاید ولی خوشبختانه در نیمه دوم هم جریان بازی را در دست داشتیم و توانستیم 3‌امتیاز بگیریم که این برد قطعا می‌تواند به پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی کمک کند.

*در مورد اعتراض گل‌گهر چه صحبتی داری، چون آنها معتقدند که یک پنالتی برایشان گرفته نشد؟

آنها قبل از اینکه بخواهند در این مورد صحبت کنند، بهتر است در مورد گلی که زدند نیز حرف بزنند. ما اگر با نتیجه 2بر صفر به رختکن می‌رفتیم، قطعا شرایط بهتری برای آغاز نیمه دوم داشتیم و حتی می‌توانستیم اختلاف گل را بیشتر کنیم. برخی صحبت‌ها نباید از روی بی‌انصافی باشد و شما دیدید که در آن صحنه من هیچ خطایی انجام ندادم و بهنام برزای فقط دایو زد. همان خطا هم تبدیل به گل شد و تیم ما تحت فشار قرار گرفت.

*آیا اختلاف 2 امتیازی با سپاهان در این مقطع برای شما خوشایند است؟

به هر حال این خوب است که 2‌امتیاز بیشتر داریم. ما باید با تمرکز بسیار بالایی مقابل فولاد بازی کنیم. ما اگر فولاد را ببریم 80درصد راه قهرمانی را طی خواهیم کرد و این را هم می‌دانیم که سپاهان در بازی برابر همین فولاد بود که 2‌امتیاز از دست داد. تیم جواد نکونام تیم بسیار خوبی است و ما بازی بسیار سختی در پیش خواهیم داشت.

*مساوی در اهواز برای شما راضی‌کننده نیست؟


اگر قهرمانی می‌خواهیم باید این بازی را ببریم. بازی با فولاد کلید قهرمانی است و اگر امتیاز کاملی را در اهواز بگیریم 80درصد راه را طی خواهیم کرد.

*در مورد درخشش خودت مقابل گل‌گهر صحبت کن که 2‌گل زدی و یک روز فوق‌العاده را پشت سر گذاشتی.

من همیشه در آخر تمرین روی این نوع ضربات که مقابل گل‌گهر زدم با آقا یحیی کار می‌کنم. کلا این سبک گل‌زدن را دوست دارم و قبل از بازی هم تمام تمرکزم را گذاشته بودم تا دوباره با همین سبک گل بزنم. در لیگ پارسال هم چنین ضربه‌ای را وارد دروازه گل‌گهر کرده بودم و خوشحالم که دوباره برای پرسپولیس گل زدم.

*روی این گل‌ها بازیکن خاصی را الگو قرار داده‌ای؟

خیر، ولی روی این سبک گل‌زدن زیاد تمرین می‌کنم و امیدوارم باز هم از این گل‌ها بزنم.

*چرا بعد از گل عدد‌4 را نشان دادی؟

پارسال به‌خاطر هت‌تریک قهرمانی عدد‌3 را نشان دادم و امسال هم به‌خاطر پوکر قهرمانی عدد‌4 را نشان دادم.

*فکر می‌کنی پرسپولیس پنجمین قهرمانی را به‌دست بیاورد؟

پیش‌بینی خیلی سخت است ولی ما به چیزی جز این موضوع فکر نمی‌کنیم. ما یک‌سال زحمت کشیدیم و حیف است که به‌خاطر 5‌بازی قهرمانی را از دست بدهیم. باید با تمام تمرکز بازی کنیم و بدانیم که همه‌‌چیز در 5‌بازی پایانی خلاصه می‌شود.

*در مورد تیم ملی صحبت کن. قبول داری قرعه ما در مرحله مقدماتی جام جهانی خیلی راحت است؟

ما اگر این گروه را شُل بگیریم، ضربه سفتی خواهیم خورد. قبول دارم که گروه ما نسبت به آن گروه راحت‌تر است ولی در بازی‌های بین‌المللی حق نداریم حریفان را آسان بگیریم.

*ایران به جام جهانی صعود می‌کند؟

امیدوارم آن بازیکنانی که قرار است در مرحله بعدی پیراهن تیم ملی را بر تن کنند، نهایت تلاش خودشان را به خرج داده و بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. جام جهانی یک ویترین است و هر فوتبالیستی دوست دارد بازی در این تورنمنت مهم را تجربه کند. بچه‌های ما واقعا با این توانایی فنی، لایق رفتن به جام جهانی هستند.

*در مورد ماندن اسکوچیچ در تیم ملی چه صحبتی داری.

من معتقدم که اسکوچیچ به خوبی امتحانش را پس داد. قبلا هم گفتم که الان فرصتی برای آزمون و خطا نیست و فدراسیون باید اسکوچیچ را حفظ می‌کرد. ما پس از سال‌ها بحرین و عراق را شکست دادیم و عملکرد ایران در منامه خوب بود. خوشبختانه فدراسیون هم تصمیم به حفظ دراگان گرفت و امیدوارم با این مربی بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها