کد خبر: 501618
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۷:۲۸:۰۲
| |

نمایشگاه «رنگ‌های مه گرفته» افتتاح شد

علی‌محمد شیخی خالق آثار نمایشگاه نقاشی «رنگ‌های مه گرفته» که صبح امروز افتتاح شد، طبیعت را بخش جدانشدنی از وجود آدمی دانست.

نمایشگاه «رنگ‌های مه گرفته» افتتاح شد
کد خبر: 501618
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۷:۲۸:۰۲

اعتمادآنلاین| نمایشگاه نقاشی «رنگ‌های مه گرفته» با 40 اثر از علی‌محمد شیخی صبح امروز یکشنبه 13 تیرماه در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

به گزارش مهر، شیخی که دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، در نخستین روز از آغاز فعالیت این نمایشگاه گفت: آثار نمایشگاه «رنگ‌های مه گرفته» با دیگر نمایشگاه‌های من متفاوت است چرا که سعی داشتم تا در شرایطی که کرونا دل‌های مردم را خسته کرده است با رنگ‌های درخشان و شاد حال و هوای آنها را حتی برای لحظاتی کوتاه تغییر بدهم و امیدبخش باشم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه تلاش کردم تا فضای ایده‌آلیستی خود را ضمن حفظ ساختار اصلی ادامه و از زوایای دیگر به منظره نگاه کنم. آثار نمایشگاه پیشِ رو، ثمره 2 سال فعالیت هنری است که در نظر دارم تا آن را در آینده‌ای نه چندان دور گسترش و تکمیل کنم.

شیخی افزود: طبیعت بخش جدانشدنی از وجود آدمی است و رنگ‌ها در آثار این نمایشگاه گویای این سرزندگی و تعامل سازنده میان انسان و طبیعت است. رنگ خدا رنگ پاکی و رنگ شادی است که ما با نگاه و دیدن درست آن به خدا می‌رسیم.

‌شجاعی طباطبایی: پی‌گیر جدی اقتصاد هنر هستیم

سید مسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز با حضور در این نمایشگاه گفت: علی‌محمد شیخی از هنرمندان نسل اول هنر انقلاب و آغاز فعالیت‌های حوزه هنری است.

وی علاوه بر خلق اثر نقاشی در حوزه تدریس هم فعال است. همچنین مسئولیت‌های گوناگونی مرتبط با حوزه فعالیت‌های هنری خود از جمله ریاست موزه شهدا داشته است.

وی افزود: در این نمایشگاه شاهد چهره تازه‌ای از آثار شیخی هستیم. وی این آثار را تحت عنوان «رنگ‌های مه گرفته» با تلفیق مسیر از پیش تعیین شده خود با طبیعت بی‌جان، گل‌ها و رنگ‌ها به همراه تقسیم‌بندی‌های هندسی خلق کرده است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: یکی از اهداف مهم و اصلی ما در سال جاری پی‌گیری اقتصاد هنر است که در این نمایشگاه نیز آن را پیاده‌سازی خواهیم کرد. به زودی ارزش‌گذاری مالی هر اثر در این نمایشگاه نصب خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار مورد نظر خود را خریداری کنند.

شجاعی در پایان ضمن تبریک به این هنرمند برای برپایی این نمایشگاه گفت: علاقه‌مندان برای بازدید مجازی از این نمایشگاه می‌توانند به تور مجازی حوزه هنری مراجعه کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند از 14 تا 20 تیرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 18 به گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها