کد خبر: 501639
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۷:۵۳:۰۷
| |

قدرت‌نمایی انتخاباتی ترامپ در فلوریدا

نام ایالت فلوریدا در روزهای اخیر در کنار تراژدی سقوط برج و مرگ و مفقود شدن ده‌ها نفر از شهروندان امریکایی شنیده می‌شود، اما برای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده مهم نیست که آتش‌نشانان هنوز در حال تلاش برای یافتن افرادی هستند که امیدی به زنده ماندن آنها وجود دارد و تفاوتی ندارد که سگ‌های زنده‌یاب در پیش روی نگاه مستاصل خانواده‌ها آوار را زیر و رو می‌کنند.

قدرت‌نمایی انتخاباتی ترامپ در فلوریدا
کد خبر: 501639
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۷:۵۳:۰۷

اعتمادآنلاین| نام ایالت فلوریدا در روزهای اخیر در کنار تراژدی سقوط برج و مرگ و مفقود شدن ده‌ها نفر از شهروندان امریکایی شنیده می‌شود، اما برای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده مهم نیست که آتش‌نشانان هنوز در حال تلاش برای یافتن افرادی هستند که امیدی به زنده ماندن آنها وجود دارد و تفاوتی ندارد که سگ‌های زنده‌یاب در پیش روی نگاه مستاصل خانواده‌ها آوار را زیر و رو می‌کنند.

به گزارش اعتماد، او هر چیز را به مثابه فرصتی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود می‌بیند و از نگاه او جمهوری‌خواهان در این ایالت سرنوشت‌ساز نباید فرصت جشن ملی چهارم جولای را به بهانه‌هایی نظیر وقوع یک فاجعه غیرمترقبه از دست می‌دادند. او روز گذشته به شهر ساراسوتا در ایالت فلوریدا رفت تا به دموکرات‌ها نشان دهد هنوز پایگاه رای خود را حفظ کرده و همچنان جدی‌ترین تهدید علیه آنها محسوب می‌شود.

به گزارش پولیتیکو، در این همایش انتخاباتی که زیر باران برگزار می‌شد، ترامپ حضور هواداران بی‌شمارش را نشانه‌ای از عدم باور مردم ایالات متحده به وزارت دادگستری و اتهاماتی که دادستانی منهتن علیه کسب و کار او مطرح کرده، دانست و گفت که این اتفاقات نمی‌تواند باعث دلسردی او از تلاش برای «شکوهمند کردن دوباره امریکا» شود. دو روز پیش از برگزاری این همایش، کسب و کار ترامپ و مدیر مالی آن از سوی دادستانی نیویورک به فرار مالیاتی (عدم پرداخت مالیات 1.7 میلیون دلاری) متهم شده بودند و تحلیلگران حقوقی پیش‌بینی کردند که این تخلفات می‌تواند در آینده برای شخص ترامپ نیز دردسرساز شود. پولیتیکو نوشته است، اتهامات مطرح شده علیه کسب و کار ترامپ تنها نوک کوه یخی است از آنچه در پرونده رییس‌جمهور سابق می‌تواند مطرح شود.

جو والش، عضو جمهوری‌خواه پیشین کنگره درباره ادعای ترامپ پیرامون عدم باورپذیری این اتهامات نزد مردم در توییتر نوشت: «هواداران ترامپ همین الان هم می‌دانند که او یک متخلف مالیاتی است، دروغگو است، قانون‌شکن و فاسد است اما مساله اینجاست که این مسائل اهمیتی برای‌شان ندارد.» گاردین در گزارشی نوشته است که دیده‌ها و شنیده‌های خبرنگار این روزنامه نیز بی‌اهمیتی هواداران ترامپ و بی‌تاثیر بودن این اتفاقات بر محبوبیت رییس‌جمهور پیشین را تایید می‌کند. به گزارش گاردین، حاضران در این نشست اغلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اتهامات اخیر ترامپ چه فکر می‌کنند این موضوع را یا ناشی از اختلافات سیاسی و توطئه دموکرات‌ها خوانده‌اند یا با یک فحش از کنار سوال عبور کرده‌اند. ترامپ روز شنبه در این خصوص گفت: «آنها شما را متهم می‌کنند که برای خرید ماشین، آپارتمان یا ثبت‌نام نوه خود در دانشگاه مالیات پرداخت نکرده اید. اما فروش مقدار زیادی موادمخدر خطرناک که جان شهروندان را می‌گیرد و جامعه را به خطر می‌اندازد آزادانه در جریان است؛ اینها مشکلی ندارد؟»


انتخابات 2022؛ اولین هدف ترامپ


ترامپ در این همایش بیش از 90 دقیقه سخنرانی کرد و به جو بایدن و سیاست‌های دولت او در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مقابله با بیماری کووید 19، مدیریت اقتصاد و بحران مهاجران تاخت. چهل و پنجمین رییس‌جمهور امریکا از حامیان خود خواست که در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال 2022 به حزب جمهوری‌خواه رای دهند تا مجالس نمایندگان و سنا از کنترل دموکرات‌ها خارج شود. وی در این تجمع با عنوان «امریکا را نجات دهید»، بار دیگر ادعای خود درباره پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 و شکست دادن جو بایدن را تکرار کرد. رییس‌جمهور سابق امریکا با تاختن به مواضع داخلی و خارجی دولت جو بایدن طی پنج ماه ریاست‌جمهوری او در امریکا گفت: «دولت بایدن فقط در پنج ماه علیه همه‌ چیزهایی که برای ما با ارزش است، دست به یک حمله تمام عیار زده است». ترامپ با تاکید بر اینکه او در دوره ریاست‌جمهوری خود ضمن حفاظت از منافع امریکا روابط خوبی با رهبران روسیه و چین داشت، مدعی شد که دولت بایدن در حال تعظیم به مسکو، پکن و تهران است. وی در این سخنرانی ادعا کرد که در صورت تقلب نشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 امریکا، دولت او «ظرف یک هفته» با ایران توافق می‌کرد. رییس‌جمهور سابق امریکا همچنین مدعی شد: «رهبران ما دارند در برابر روسیه، ایران و چین کمونیست سر تعظیم فرود می‌آورند».


هدف اصلی؛ ریاست‌جمهوری دوباره در 2024؟


همزمان با این همایش انتخاباتی، «استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید و از مشاوران ارشد چهل و پنجمین رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد که تردیدی وجود ندارد که دونالد ترامپ درکارزار انتخاباتی 2024 ریاست‌جمهوری حضور خواهد یافت. نیوزویک با انتشار این خبر نوشت: درحالی که دونالد ترامپ طی هفته‌های اخیر بارها به احتمال حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 اشاره داشته اما این‌بار استیو بنن معتقد است که «هیچ تردیدی» وجود ندارد که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری قبلی امریکا بار دیگر برای ورود به کاخ سفید در این کارزار حضور یابد. بنابراین گزارش، بنن که در ویژه برنامه رسانه محافظه‌کار امریکایی «نیوزمکس» شرکت کرده بود در این باره به صراحت گفت: قطعا بدون هیچ تردیدی دونالد ترامپ بار دیگر برای ریاست‌جمهوری امریکا اقدام خواهد کرد. بنن در ادامه اضافه کرد: هیچ چیز مانع توقف ترامپ نخواهد شد، چراکه اصرار مخالفان وی برای جلوگیری از حضور او در این انتخابات باعث هرچه مصمم ترشدن ترامپ خواهد شد.


هراس دموکرات‌ها از آینده


روزنامه نیویورک‌پست روز شنبه با استناد به یک گزارش جدید پایگاه اکسیوس نوشت: دموکرات‌ها به طرز فزاینده‌ای نگران هستند آنچه «گام‌های نادرست» کامالا هریس معاون رییس‌جمهوری امریکا می‌خوانند، سبب شود جمهوری‌خواهان بار دیگر کاخ سفید را در اختیار خود بگیرند. بر اساس این گزارش، دموکرات‌ها، از جمله مقام‌های ارشد کاخ سفید، از این نگرانی دارند که اگر جو بایدن نخواهد برای بار دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، هریس در 2024 با هر نامزد جمهوری‌خواهی که روبه‌رو شود، از جمله دونالد ترامپ رییس‌جمهوری سابق، شکست بخورد.

در انتخابات گذشته، وقتی بایدن کامالا هریس 56 ساله را که بیش از دو دهه از او جوان‌تر است به عنوان یار انتخاباتی خود معرفی کرد، بسیاری هریس را وارث جو بایدن چهل و ششمین رییس‌جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات دانستند. اگر جو بایدن تصمیم بگیرد در انتخابات آینده شرکت کند و از ماندن در کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله دیگر صرف‌نظر کند، کامالا هریس نامزد احتمالی حزب دموکرات خواهد بود. از او تاکنون به دلیل نحوه رسیدگی به مشکل مهاجران غیرقانونی در مرزهای امریکا و مکزیک انتقاد شده است. جو بایدن در ماه مارس کامالا هریس را مسوول مدیریت این مشکل عنوان کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها