رئیس سابق سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور:

زمان شعار دادن پایان یافته و باید به دنبال راه حل‌های موثر بود/ در حدود 20 سال اخیر در عمل به شعار شایسته سالاری اهمیتی داده نشده است

رئیس سابق سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور گفت: در این برهه، شرایط اقتصادی مردم تبدیل به شرایط بغرنج و اسف باری شده است و زمان شعار دادن پایان یافته و باید به دنبال راه حل‌های موثر و عملی رفت.

زمان شعار دادن پایان یافته و باید به دنبال راه حل‌های موثر بود/ در حدود 20 سال اخیر در عمل به شعار شایسته سالاری اهمیتی داده نشده است
کد خبر: 501699
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۰:۱۳:۲۰

اعتمادآنلاین| مهندس حسن قدمی، معاون سابق هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس جمهور، در رابطه با اولویت‌های دولت سیزدهم گفت: نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تقریبا شعارهای مشترکی در رابطه با وضع اقتصادی مردم، به کار گرفتن جوانها و حضور خانم ها در دولت و مساعدت های مالی و اقتصادی مطرح کردند، جناب آقای رئیسی در این دوره از انتخابات به اعتقاد بنده اصلح ترین کاندیدا برای تحقق این شعارها با شناختی که از عملکرد و سوابق ایشان وجود دارد به شمار می‌رفتند زیرا ایشان معتقد هستند که باید راجع به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گام های موثر و عملی برداشته شود.

به گزارش برنا، در این برهه، شرایط اقتصادی مردم تبدیل به شرایط بغرنج و اسف باری شده است و زمان شعار دادن پایان یافته و باید به دنبال راه حل‌های موثر و عملی رفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مهمترین دغدغه شان تشکیل تیم اقتصادی قوی و توانمند برای دولت سیزدهم است تا بتوانند در راستای حل مشکلات و معضلات نقش قابل قبول را در حداقل زمان ممکن ایفا و مشکلات را تا حدودی مرتفع کنند.

رئیس سابق سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور ادامه داد: بنده به شعارهای عوام فریبانه ‌جوان گرایی و به کار گیری زنان در دولت و… معتقد نیستم که مشکلی حل می‌شود، البته این اعتقاد منافاتی باحضور زنان و جوانان در دولت ها و دولت سیزدهم ندارد، بلکه باید حتما عملی هم بشود.

معتقد هستم اگر به جای چنین شعارهایی، شعار توانگرایی را مطرح و عملیاتی کنیم به خروجی و نتیجه‌ بهتری دست خواهیم یافت.

چنانچه افراد را بر مبنای توان گرایی انتخاب کنیم که توانایی لازم را برای حل معضلات کشور داشته باشند، بین پیر با جوان و جوان با پیر نبایستی فرق بگذاریم بلکه باید توان اجرایی و عملیاتی افراد را همراه با سوابق در نظر داشته باشیم. اگر بتوانیم شایسته سالاری را به معنای اصلی و واقعی آن در عمل پیاده کنیم بخش زیادی از معضلات و مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

بنده با توجه به سوابق و فعالیت هایی که در عرصه های مختلف داشته ام به صراحت می‌گویم متاسفانه در 20-25 سال اخیر در عمل به شعار شایسته سالاری اهمیتی داده نشده و این امر مهم مغفول مانده است و مسئولین تنها چیزی که برایشان مطرح نبوده وضعیت توانایی کاری و توانایی اعتقادی و ارزشی افراد است.

باید هر جا جوان خوب، توانمند و با برنامه و با دست‌پر و کاری دیدیم از او استفاده کنیم همچنین هر جا کسی را دیدیم که سن بیشتری دارد ولی به یقین رسیدیم که می تواند کار را بهتر انجام دهد نباید این را بگوییم که صرفا باید دنبال جوان رفت، هر کسی جایگاه کار خود را دارد.

او در خصوص گمانه زنی ها در مورد اعضای کابینه رئیس جمهور منتخب مطرح کرد: همانطور که خودتان در سوال اشاره کردید این ها فقط در حد گمانه زنی است که در فضای رسانه ای منتشر می‌شود و هنوز خبری از سوی منابع رسمی و معتبر از جانب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و تیم ایشان اعلام نشده است که احتمالا تا اوایل مرداد ماه اعضای کابینه و افراد مورد نظر ایشان معرفی خواهند شد.

معاون وزیر کشور و رییس سابق سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص حضور احتمالی برخی از نمایندگان مجلس در کابینه و دولت سیزدهم گفت: اگر نماینده ای پیدا شود که همتراز و هم توان او از نظر کاری را در بیرون نداشته باشیم و حسب بررسی ها او اصلح‌تر باشد ناگزیر این انتخاب معقولی است، اما لیست‌هایی که این روزها منتشر می‌شود گویای این مطلب نیست، مردم انتظاراتی را از نمایندگان خود دارند و بر همین مبنا آن‌ها را انتخاب و به آن‌ها رای داده‌اند لذا نباید به آسانی و سادگی همان‌گونه که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اشاره شده صندلی آن‌ها در مجلس خالی شود، لذا شخصا به این قضیه اعتقادی ندارم و فکر می کنم باید این انتخاب‌ها در حداقل ممکن و نیاز ضروری این کار انجام شود.

معاون اسبق هماهنگی و پیگیری های ویژه دفتر رییس جمهور در رابطه با حضور خود در کابینه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: صحبتی مستقیم از سوی ایشان با بنده مطرح نشده و ایشان هم فکر می کنم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده اند لذا فکر می‌کنم رئیس جمهور منتخب باید سوابق کاری و توانمندی‌های همه افراد را با هم سنجیده و مقایسه کنند، سوابق بنده را هم بررسی فرمایند اگر آن توانمندی‌های لازم را دارم آن وقت حسب صلاحدید مسئولیت به من یا هرفرد دیگر محول شود. بسیار امیدوارم ایشان با توجه به سوابقی که داشته اند بنیان گذار و پیاده کننده اصلی شعار شایسته سالاری به معنی واقعی کلمه باشند و افرادی چه جوانان پر انرژی و با نشاط که مجهز به دانش روز هستند و چه از افراد با تجربه و آزمون پس داده به کار گرفته شوند که در شرایط کنونی توانایی لازم برای عمل به برنامه‌ها و دستیابی به اهداف مدنظر را داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها