بررسی رقبای تیم ملی در انتخابی جام جهانی:

امارات بدون ستاره مقابل ایران/مارویک به دنبال معجزه

تیم ملی فوتبال امارات درحالی رقیب تیم ملی کشورمان در انتخابی جام جهانی 2022 شده که دوران افول خود را می گذراند.

امارات بدون ستاره مقابل ایران/مارویک به دنبال معجزه
کد خبر: 501739
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۲:۰۴:۰۱

اعتمادآنلاین| قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 هفته گذشته در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و تیم ملی کشورمان در گروه اول با تیم های کره جنوبی، عراق، سوریه، امارات و لبنان رقیب شد. در زیر شرایط تیم ملی امارات را بررسی کرده ایم که می توانید بخوانید:

امارات رقیبی سرشناس و بدون ستاره

به گزارش فارس، فوتبال امارات در 5 سال گذشته افت محسوسی داشته و آمار نشان می دهد این کشور در پرورش استعدادها بعد از نسل عمر عبدالرحمن و احمد خلیل رو به زوال رفته است. حذف باشگاه های اماراتی در مراحل ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا و عدم کسب جوایز فردی در 5 سال گذشته نشان می دهد فوتبال این کشور از استعدادهای فوتبال خالی شده و حتی در جام ملت های آسیا 2019 که میزبانش بود در نیمه نهایی مغلوب شد.

دوران افول استعدادهای فوتبالی امارات

احمد خلیل و عمر عبدالرحمن دو ستاره بی نظیر تیم ملی امارات در 10 سال گذشته بودند که به ترتیب موفق شدند جوایز مرد سال آسیا را در سال های 2015 و 2016 کسب کنند. با آغاز افت این دو ستاره ناکامی های امارات هم آغاز شد.

امارات در مرحله دوم انتخابی جام جهانی به همراه فان ماوریک سرمربی سرشناس هلندی نتایج متوازنی کسب کرده است. آنها در 8 بازی 6 برد بدست آوردند و 2 باخت داشته اند. در نهایت با کسب 18 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه G به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا کردند.

تغییرات عجیب در کادرفنی امارات

فان مارویک سرمربی سرشناس هلندی که موفق شده بود لاله های نارنجی را در جام جهانی 2010 نایب قهرمان جهان کند در مارچ 2019 هدایت تیم ملی امارات را برعهده گرفت ولی به صورت عجیبی بعد از 6 ماه برکنار شد.

بلافاصله خورخه لوئیس پینتو سرمربی سرشناس و سابق تیم ملی کلمبیا به عنوان جانشین مارویک روی نیمکت امارات معرفی شد. مسئولان فدراسیون در اقدامی عجیب مربی کلمبیایی خود را هم بدون یک بازی رسمی برکنار کردند.

پینتو برای مربیگری تیم ملی امارات در مرحله دوم انتخابی جام جهانی انتخاب شد ولی شیوع گسترده کرونا باعث شد تا بازی های انتخابی به تعویق بیفتد و در نهایت بعد از دو بار تعویق مسابقات مسئولان فدراسیون بدون اینکه این مربی یک بازی رسمی روی نیمکت امارات بنشیند، او را کنار گذاشتند.

اقدام عجیب تر فدراسیون امارات این بود که دوباره مارویک را برگرداند تا در دوره دوم انتخابی جام جهانی روی نیمکت امارات بنشیند. مربی هلندی هرچند در دوره اول و کوتاه حضورش با امارات نتوانست خودی نشان دهد ولی این سرمربی سابق هلند موفق شد امارات را به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی برساند.

آمار به نفع ایران و امارات حریفی بی ادعا

تاریخ تقابل‌های تیم ملی کشورمان با امارات نشان می دهد این تیم هم مثل سوریه دیگر رقیب شاگردان اسکوچیچ، حرفی برای گفتن نداشته و ندارد. تاکنون تیم ملی کشورمان 16 بار در رقابت های رسمی و دوستانه مقابل امارات صف آرایی کرده و تنها یک بار در سال 1376 مغلوب این تیم با نتیجه 3 بر یک شده است.

24 سال است که امارات نتوانسته ایران را ببرد. آخرین بازی تیم ملی کشورمان با امارات به سال 93 برمی گردد که در جام ملت های آسیا 2015 استرالیا بود که تیم ملی کشورمان با گلزنی قوچان نژاد با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

آمار تقابل های ایران با امارات

دیدارها: 16

برد: 12

باخت: 1

تساوی: 3

با نگاه به آمار متوجه می شوید تیم ملی امارات با توجه تغییرات نسل فوتبالی و افت شدیدش در 5 سال گذشته نمی تواند رقیب سرسختی برای تیم ملی کشورمان باشد. به نظر می رسد فان مارویک برای کسب نتیجه مطلوب مقابل اسکوچیچ و یوزهای ایرانی نیاز به یک معجزه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها