کد خبر: 501888
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۷:۱۴:۱۰
| |

رزمایش زمینی اوکراین با آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با روسیه

ارتش اوکراین قصد دارد در بحبوحه تنش‌ها با روسیه، رزمایش نظامی زمینی گسترده‌ای را به همراه آمریکا و دو شریک دیگر در غرب اوکراین برگزار کند.

رزمایش زمینی اوکراین با آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با روسیه
کد خبر: 501888
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۷:۱۴:۱۰

اعتمادآنلاین| علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه درباره تداوم همکاری‌های نظامی بین کی‌یف و واشنگتن، اما اوکراین قصد دارد به همراه آمریکا رزمایش نظامی برگزار کند.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش اوکراین شامگاه دوشنبه اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا، لهستان و لیتوانی رزمایش زمینی بزرگی را در بخش‌های غربی اوکراین در ماه جولای برگزار می‌کند.

این رزمایش که «سه شمشیر 2021» نام‌گذاری شده، شامل 1200 خدمه نظامی و 200 خودروی زرهی خواهد بود که از هفدهم تا سی‌ام ماه جولای به‌طول می‌انجامد.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «[رزمایش] سه شمشیر 2021 شرایط مطلوبی را برای توسعه و هماهنگی مؤثر بین واحدهای کشورهای شریک، جهت ارتقای کیفیت و افزایش سطح توانمندی‌های رزمی ارائه می‌کند».

به نوشته رویترز، هفته قبل نیز نظامیان کی‌یف و واشنگتن رزمایش نظامی موسوم به «نسیم دریا 2021» را به همراه بیش از 30 کشور شامل اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه و جنوب اوکراین برگزار کردند.

همزمان با برگزاری رزمایش مشترک اوکراین و کشورهای عضو ناتو، نیروی دریایی ارتش روسیه نیز در دریای سیاه تمرینات نظامی انجام داد.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها