کد خبر: 501968
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

یکتا جمالی، اولین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش زنان ایران در رشته وزنه‌برداری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کسب مدال جهانی وزنه‌برداری تمامی سختی‌ها را از یادم برد/ حس و حال وصف‌ناپذیری از این تاریخ‌سازی دارم/ بدون توجه به نظرات داریوش ارجمند به کارم ادامه می‌دهم/ سهراب مرادی الگوی ورزشی و اخلاقی من است

یکتا جمالی وزنه‌بردار کشورمان می‌گوید سختی‌های بسیار زیادی را در مسیر این تاریخ‌سازی متحمل شده ولی کسب اولین مدال وزنه‌برداری زنان ایران تمامی آن دشواری‌ها را از یادش برده است.

کسب مدال جهانی وزنه‌برداری تمامی سختی‌ها را از یادم برد/ حس و حال وصف‌ناپذیری از این تاریخ‌سازی دارم/ بدون توجه به نظرات داریوش ارجمند به کارم ادامه می‌دهم/ سهراب مرادی الگوی ورزشی و اخلاقی من است
کد خبر: 501968
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکتا جمالی اولین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش زنان ایران در رشته وزنه‌برداری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص نحوه انتخاب این رشته ورزشی اظهار داشت: من قبل از اینکه وزنه‌برداری را به طور جدی استارت بزنم، چندین سال هندبال کار می‌کردم. ولی همیشه به رشته وزنه‌برداری علاقه داشتم و مسابقات آقایان را دنبال می‌کردم. علاوه بر خودم، خواهرم هم خیلی به این رشته علاقه داشت و تمامی اخبار این حوزه را پیگیری می‌کرد. وقتی خواهرم متوجه شد وزنه‌برداری بانوان به صورت حرفه‌ای شروع شده است به من اطلاع داد و من هم مربی گرفتم. از زمانی که تمرینات را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم، علاقه‌ام به این رشته صدچندان شد و آن را تا به امروز با جدیت تمام ادامه دادم.

او در مورد کسب نخستین مدال جهانی تاریخ مسابقات وزنه‌برداری بانوان ایران در کشور ازبکستان و سختی‌های این مسیر گفت: شهریور امسال مدت سه سال است که این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم. از زمان شروع این رشته به عنوان یک دختر وزنه‌بردار سختی‌های بسیار زیادی کشیدم که در وهله اول با لطف خدا و بعد از آن هم با کمک خانواده، فدراسیون و کادرفنی توانستم در مسابقات سه مدال ارزشمند کسب کنم. واقعاً معتقدم این سه مدال ارزش آن همه سختی را داشت و به نوعی کسب این موفقیت باعث شد همه آن سختی‌ها را فراموش کنم.

وزنه‌بردار ایران در مورد بازتاب بین‌المللی موفقیتش در رسانه‌های فارسی و استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند «تاریخ‌سازی دختر ایرانی» و «مدال تاریخی یکتا جمالی» توضیح داد: خوشبختانه من موفق شدم در مسابقات جهانی جوانان که در تاشکند ازبکستان برگزار شد سه مدال برنز کسب کنم. البته باید این را بگویم که من به لحاظ سنی نوجوان هستم ولی در مسابقات جوانان شرکت کردم. راستش از زمانی که این رشته را استارت زدم مدام در ذهنم به این فکر می‌کردم که روزی بتوانم به عنوان یک دختر ایرانی اولین مدال این رشته را کسب کنم و تاریخ‌ساز شوم. که خداراشکر به آرزویم هم رسیدم. واقعاً خیلی حس و حال وصف‌ناپذیری دارم که توانستم با حمایت‌های فدراسیون و دعای مردم و زحمات پدر و مادر و مربیانم به این افتخار بزرگ دست پیدا کنم.

جمالی درباره شرایط اردوهای آماده‌سازی و نحوه تمریناتش توضیح داد: اردوی قبل از مسابقات جهانی تقریباً سه ماه زمان برد. همه چیز در آنجا به بهترین شکل ممکن انجام شد. واقعاً فدراسیون خیلی ما را حمایت کرد و تمامی امکانات لازم را در اختیارمان گذاشت تا بتوانیم بدون هیچ نگرانی در مسابقات حضور یابیم و افتخارآفرینی کنیم. تمرینات‌مان هم به غیر از جمعه‌ها هر روز به صورت منظم انجام می‌شد. به این صورت که روزهای زوج 2 پارت و روزهای فرد نیز یک پارت تمرین می‌کردیم.

او در خصوص تصورات غلط یک عده در مورد ورزشکاران زنی که ورزش‌های سنگینی مثل وزنه‌برداری، کشتی، بوکس و... انجام می‌دهند و همچنین اظهارات اخیر «داریوش ارجمند» بازیگر سینما و تلوزیون در مورد بانوان وزنه‌بردار گفت: من به‌شخصه برای آقای داریوش ارجمند به عنوان بازیگر مطرح سینما و تلویزیون احترام بسیار زیادی قائل هستم ولی اصلاً به نظرات ایشان در مورد ورزش زنان کاری ندارم و سعی می‌کنم راه خودم را ادامه دهم. در کل حرف خاصی در مورد ایشان و نظری که دادند ندارم.

دارنده اولین مدال جهانی وزنه‌برداری زنان ایران در پاسخ به این سوال که آیا الگوی ورزشی خاصی داشته است گفت: آقای سهراب مرادی به دلیل داشتن قهرمانی المپیک و افتخارآفرینی‌های متعدد بین‌المللی‌شان همیشه برای من الگوی ورزشی اخلاق‌مداری بوده‌اند. چراکه ایشان همیشه بدون حاشیه و در سکوت کار کرده‌اند و بارها پرچم کشور عزیزمان را در مسابقات جهانی مختلف به اهتزاز درآورده‌اند. امیدوارم هرجا هستند همیشه موفق و سربلند باشند.

جمالی در جواب این سوال که آیا فوتبال آقایان را دنبال می‌کند و طرفدار استقلال است یا پرسپولیس گفت: بیشتر بازی‌های لیگ ایران را تا جایی که وقت داشته باشم دنبال می‌کنم. ولی حقیقتاً نه استقلالی‌ام و نه پرسپولیسی. من طرفدار تیم‌ملی هستم و برای تمامی ملی‌پوشان خوب فوتبال ایران آرزوی موفقیت در میادین بین‌المللی را دارم.

او بزرگ‌ترین هدف ورزشی‌اش را این‌طور بیان کرد: به هر حال هدف هر ورزشکار حرفه‌ای کسب مدال طلای المپیک است که من هم از این قاعده مستثنی نیستم و امیدوارم روزی بتوانم به این مهم دست پیدا کنم.

زن ملی‌پوش وزنه‌برداری در پایان گفت: دوست دارم در پایان صحبت‌هایم از خانواده، فدراسیون و کادرفنی و مربیان خوبم و تمامی کسانی که مرا در این مسیر سخت حمایت کردند تشکر و قدردانی فراوان کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها