کد خبر: 502059
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

همزمان با قدرت گرفتن طالبان، القاعده هم در تورابورا جان گرفت

وضعیت افغانستان به تدریج به نقطه صفر و دوره پیش از 11 سپتامبر 2001 بازمی‌گردد!

همزمان با قدرت گرفتن طالبان، القاعده هم در تورابورا جان گرفت
کد خبر: 502059
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وضعیت افغانستان به تدریج به نقطه صفر و دوره پیش از 11 سپتامبر 2001 بازمی‌گردد! شاید این ساده‌‌ترین توصیفی باشد که بتوان در مورد روند اوضاع در افغانستان در سایه اخبار رسیده‌ی از این کشور ارائه کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به بیانی روشن‌تر، حضور حدود 30ساله ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در افغانستان، به جز افزایش خرابی و احتمالاً گشوده شدن چند سینما و مدرسه دخترانه عایدی چندانی برای مردم افغانستان نداشته، این در حالی است که میزان تلفات مردم افغانستان نه تنها کمتر از دوره اعدام‌های طالبان نشده که احتمالاً با کمی بررسی می‌توان ثابت کرد این حجم تلفات بیشتر هم شده است.

در این میان برخی از رسانه‌های سعودی خبر دادند، با وجود اینکه طالبان نشان می‌دهد در صدد تصرف کابل است، اما شنیدها حکایت از آن دارند که هدف اولیه گروه طالبان در حال حاضر تصرف شهر قندهار است.

قندهار یکی از اهداف اصلی گروه طالبان است و حتی در دوره اضمحلالش نیز بیشترین حضور را در این منطقه داشت.

از طرفی رسانه‌های سعودی از جمله روزنامه عکاظ نوشتند، در شرایطی که طالبان همچنان در حال ساقط کردن شهرهای مختلف افغانستان است، تحرکاتی از سوی القاعده برای سازماندهی مجدد از آخرین پایگاه خود در تورابورا و کوه‌های مشرف به کابل مشاهده می‌شود، اتفاقی که می‌تواند پیام‌های ناخوشایندتری برای مردم افغانستان و کل منطقه به بار آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها