بایدن به دنبال ایجاد سازش در مذاکرات اوپک‌پلاس است

دولت آمریکا به‌دنبال راه‌حلی برای ایجاد سازش در مذاکرات میان کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس است.

بایدن به دنبال ایجاد سازش در مذاکرات اوپک‌پلاس است
کد خبر: 502179
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۴:۳۲

اعتمادآنلاین| جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه (14 تیرماه) اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، در حال تلاش برای یافتن راه‌حلی به‌منظور ایجاد سازش در مذاکرات متوقف‌شده با هدف تسهیل برنامه کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) است.

به گزارش ایلنا، نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک پلاس روز دوشنبه به‌دلیل مخالفت امارات متحده عربی با خط پایه تولید در نظر گرفته شده برای این کشور در تسهیل توافق کاهش تولید لغو شد.

چهار منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که هیچ پیشرفتی در توافق ایجاد نشده است.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده از نزدیک مذاکرات اوپک پلاس و تأثیر آنها بر بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری کرونا را رصد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما طرف این گفت‌گوها نیستیم، اما مقام‌های کاخ سفید در حال مذاکره با کشورهای مورد بحث هستند تا برای افزایش تولید پیشنهادی به مصالحه برسند.

به گفته معاونان بایدن که خواستند نامشان فاش نشود، برای دستیابی به هدف دولت بایدن در تأمین انرژی مقرون‌به‌صرفه و پایدار، بازار نفت باید متوازن باشد.

به گفته منابع، امارات روز جمعه (11 تیرماه) پیشنهاد عربستان و دیگر اعضای اوپک پلاس برای افزایش تولید روزانه 2 میلیون بشکه‌ای از ماه اوت تا دسامبر را پذیرفت، اما با تمدید توافق کاهش تولید این ائتلاف تا پایان سال 2022 مخالفت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها