کد خبر: 502203
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

معمای مافیا در والیبال

فرهاد قائمی خط‌خوردنش از تیم ملی را که یک روز پس از دعوتش بود، مافیایی می‌خواند سرپرست تیم ملی اما مدعی است که آلکنو قائمی را نپسندیده است.

معمای مافیا در والیبال
کد خبر: 502203
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید اگر فدراسیون والیبال پیش‌بینی می‌‌کرد خط‌زدن فرهاد قائمی، 20روز قبل از المپیک جنجال به‌پا می‌کند، هرگز او را به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌کرد. عصر یکشنبه ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی، قائمی را از تیم خط زد. چند ساعت بعد، او اقتدار آلکنو را زیر سؤال برد و مدعی شد حذفش با تصمیم مافیای والیبال بوده است نه سرمربی.

به گزارش همشهری، بعد از نتایج و بازی‌های ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌ها، قائمی به همراه مهدی مرندی و مجتبی میرزاجانپور به اردو اضافه شد. مشکل اصلی تیم در لیگ، دریافت و توپ‌گیری بود و پیشنهاد شد که این بازیکنان می‌توانند به تیم کمک کنند. از روز شنبه بازیکنان به اردو رفتند تا 12نفر نهایی برای المپیک معرفی شوند. عصر یکشنبه آلکنو فرهاد قائمی، بردیا سعادت و محمدطاهر وادی را از تیم کنار گذاشت. وادی واکنشی نداشت، بردیا سعادت هم در گفت‌و‌گو با مهر از آلکنو بابت اینکه فرصت بازی در تیم ملی را به او داد، تشکر کرد. اما فرهاد قائمی که فروردین از تیم ملی خداحافظی کرده بود، شاکی است که اگر قرار بوده خط بخورد، چرا به تیم ملی دعوت شده است. به‌نظر می‌رسد او با اطمینان از اینکه به المپیک می‌رود، به دعوت فدراسیون جواب مثبت داده بود. قائمی به فارس گفت: «حرفی که داورزنی روز اول با من زد این بود که صددرصد در تیم حضور خواهم داشت و تأیید کادرفنی را هم گرفته است.»

به قائمی گفته شده آماده نبوده و به‌خاطر همین از تیم ملی خط خورده است. او این حرف را قبول ندارد و مدعی است که بدون تمرین و فقط گرم‌کردن، به او گفته‌اند که آماده نیست: «نه بحث فیزیکی است و نه فنی. مافیایی در تیم ملی وجود دارد که برای تمام اتفاقات برنامه‌ریزی می‌کند. متأسفانه کسانی برای والیبال تعیین تکلیف می‌کنند که فضا را به لجنزار تبدیل کرده‌اند، اما من اجازه نمی‌دهم با اسمم بازی شود.»

منظور قائمی از مافیا چه کسانی است؟ امیر خوش‌خبر که سال‌هاست سرپرست تیم ملی است و با وجود جابه‌جایی مربیان بسیاری، همچنان موقعیتش را حفظ کرده، در گفت‌وگو با ایسنا جواب قائمی را داد: «اگر فرض محال بگیریم که مافیا در تیم ملی بوده، سال‌ها همین مافیا این بازیکن را انتخاب کرده است. من نمی‌دانم مافیا چیست یا کیست! ما شخصی داریم به نام سرمربی. خوشبختانه مربیانی به تیم ملی آمده‌اند که اصلا اجازه نمی‌دهند کسی به آنها توصیه کند، چه برسد که برای آنها تعیین تکلیف کند.»

قائمی دیروز در گفت‌وگو با فارس، جواب خوش‌خبر را داد: «شاید در زمان ما هم این اتفاقات رخ می‌داد اما ما متوجه نمی‌شدیم، چون تمرکزمان روی بازی‌ها و مسابقات بود.»

شاید تندترین بخش از حرف‌های قائمی، جایی است که سرمربی روس تیم ملی را مخاطب قرار می‌دهد: «به‌نظر من آلکنو هیچ‌کاره‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران است. او نقش عروسک خیمه‌‌شب‌بازی را دارد و بازیکنان را نمی‌شناسد؛ حتی نام برخی از بازیکنان را هم هنوز نمی‌داند. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران ندارد و فقط دنبال پول است! سرمربی تیم ملی در نخستین جلسه‌ای که به تمرینات آمد، اعلام کرد تعداد بازیکنان زیاد است؛ اگر تعداد زیاد بود غلط کرد از من دعوت کرد.»
دیروز فدراسیون والیبال واکنشی به حرف‌های قائمی نداشت. فقط خوش‌خبر از رسانه‌ها خواست قبل از المپیک آتش‌بیار معرکه نباشند.

او در پاسخ به این سؤال همشهری که چرا باید رئیس فدراسیون یک بازیکن را به تیم ملی دعوت کند و چه‌کسی اختیار دخالت در مسائل فنی را به آقای داورزنی داده، گفت: «اینکه او با خواست رئیس فدراسیون به اردو دعوت شد، درست نیست. فدراسیون به آلکنو پیشنهاد داد که اگر می‌خواهی قائمی و میرزاجانپور را هم ببین. آلکنو هم خواست و آنها به اردو دعوت شدند. قائمی آمد و نظر آلکنو را جلب نکرد؛ ماجرا به همین سادگی است. مگر می‌شود به یک بازیکن قول صددرصد بدهی که جنازه‌ات هم در زمین باشد، تو انتخابی! آن هم از طرف چه‌کسی؟ مربی بزرگی مثل آلکنو که همه افتخارات دنیا را یکجا دارد. یک دهم افتخارات آلکنو را تیم ایران ندارد.»

آلکنو از بین 19بازیکن، 3بازیکن را حذف کرده است. طبق گفته فدراسیون امروز باید لیست 12نفر نهایی شود.

فدراسیون اعاده حیثیت کند

فرهاد قائمی در حق والیبال بی‌معرفتی کرد. او 3سال پیش باید از تیم ملی خط می‌خورد نه امروز. بازی‌هایی که در این مدت انجام داده، نشان داده است با روزهای اوجش فاصله دارد، حتی می‌توانم بگویم قائمی در این چند سال از سر تکلیف برای تیم ملی بازی کرد.

قائمی‌ می‌گوید والیبال مافیا دارد و این مافیا او را از تیم ملی حذفش کرده است. اما مگر خود او نمی‌گوید که با خواست داورزنی‌، رئیس فدراسیون به تیم ملی دعوت شد؟ مافیا هرچقدر قدرت داشته باشد، کسی بالاتر و قوی‌تر از رئیس فدراسیون است؟ اگر دستانی پشت پرده هست، بیش از همه باید حرف داورزنی را گوش می‌داد و قائمی را در تیم حفظ می‌کرد، نه اینکه او را خط بزند. فرهاد می‌گوید بدون تمرین او را خط زده‌اند اما آنهایی که در تیم ملی هستند، می‌گویند فرهاد هم صبح تمرین کرد و هم عصر و حتی آبشار هم زد.

من از فرهاد خواهشی دارم؛ اگر او مدعی است مافیا وجود دارد، کار انقلابی کند و اسم ببرد. بگوید این مافیا چه کسانی هستند و چه کار می‌کنند. من نمی‌توانم حرف فرهاد را رد یا تأیید کنم. همیشه شایعه بوده و هیچ ‌وقت شفافیت‌سازی نشده است. اما حالا که فرهاد حرف زده و تا اینجا پیش‌ آمده، مردانگی به خرج بدهد و این مافیا را معرفی کند. قول می‌دهم من و پیشکسوتان دیگر والیبال تمام‌قد کنارش بایستیم و حمایتش کنیم. او که مثل خیلی از بازیکنان دیگر از والیبال هم پول دارد و هم نام و اگر حرفی بزند، چیزی از دست نمی‌دهد. اما این روشی که فرهاد در پیش گرفته، منصفانه نیست. نه اهانت به مربی را جامعه والیبال می‌پسندد و نه بر‌هم‌زدن آرامش تیم در آستانه المپیک را. خیلی از بازیکنان بزرگ والیبال خط خوردند؛ فرهاد ظریف، علیرضا نادی، فرهاد نظری‌افشار و... اما هیچ‌یک از آنها جنجال به‌پا نکردند. اگر فرهاد به‌دنبال عدالت بود، باید زمانی که بقیه خط می‌خوردند حرف می‌زد نه امروز که برای نخستین‌بار خودش از تیم ملی کنار گذاشته شده است. او یا باید حرفش را ثابت کند یا فدراسیون باید اعاده حیثیت کند. والیبال تحمل بی‌اخلاقی را ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها