کد خبر: 502311
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۸:۳۳:۵۹
| |

طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا حدود 3 هفته دیگر به صحن مجلس باز می‌گردد/ پارلمان می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد کاهش باید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمالاً تا دو یا سه ماه آینده طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار صحن علنی پارلمان قرار می‌گیرد.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا حدود 3 هفته دیگر به صحن مجلس باز می‌گردد/ پارلمان می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد کاهش باید
کد خبر: 502311
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۸:۳۳:۵۹

اعتمادآنلاین| مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون گفت: احتمالاً تا دو یا سه ماه آینده این طرح در دستور کار صحن علنی پارلمان قرار می‌گیرد. طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای تنبیه سرمایه‌گذاری‌های غیر مولد است و هدف نمایندگان، اخذ مالیات از طریق مالیات بر عایدی سرمایه نیست، تا جایی که برخی آن را طرحی برای نگرفتن مالیات نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه مانند جریمه‌های راهنمایی و رانندگی است که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی وضع می‌شود. نمایندگان در پی کاهش روز به روز تخلفات و سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد هستند.

طغیانی یادآور شد: مسکن، خودرو، ارز و... زمینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری نیستند بلکه نیاز مصرفی جامعه‌اند. تا زمانی که ما با این چشم کالای سرمایه‌ای به ملک و ارز نگاه کنیم، نمی‌توانیم سرمایه‌های مولد را به تولید هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صورت تصویب و قانونی شدن، می‌تواند به ساماندهی سرمایه‌های مولدی که در جای غیرمولد سرمایه‌گذاری می‌شوند، کمک کند.

چهارشنبه پنجم خرداد امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی با 132 رأی، 60 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 227 رأی دریافت شده، کلیات طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کردند. این طرح برای بررسی بیشتر به صورت دو شوری اعلام شد و برای رسیدگی به جزئیات، به کمیسیون اقتصادی بازگشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها