کد خبر: 502380
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۸:۱۸
| |

سفیر یمن در تهران:

ایران پهپادی در اختیار یمن قرار نداده است/ عربستان چاره‌ای جز حرکت به سمت مذاکره ندارد

سفیر یمن در ایران با بیان اینکه ملت یمن از ابتدا اعلام کرده بود عربستان سعودی و همپیمانان آنها نمی‌توانند اهداف خود را در یمن محقق کنند، اظهار کرد: آنچه سبب می‌شود متجاوزان به عقب رانده شوند صبر ملت یمن است.

ایران پهپادی در اختیار یمن قرار نداده است/ عربستان چاره‌ای جز حرکت به سمت مذاکره ندارد
کد خبر: 502380
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۸:۱۸

اعتمادآنلاین| ابراهیم محمد الدیلمی با اشاره به اینکه هفت سال از تجاوز عربستان سعودی با همراهی آمریکا به یمن می‌گذرد، گفت: در حالی هفتمین سال از جنگ را پشت سر می گذاریم که به تازگی تعدادی از استان ‌ها و شهرهای یمن به دست جریان مقاومت آزاد شده است و این، نتیجه صبر و استقامت ملت یمن است.

استقلال یمن ماحصل ایستادگی مردم خواهد بود

به گزارش ایسنا، وی با تصریح بر اینکه ملت یمن با ایستادگی در برابر متجاوزان قصد دارد استقلال خود را به دست بیاورد اظهار کرد: در حقیقت ارتش و کمیته های مردمی یمن در مبارزه با متجاوزین حضور دارند و ایثارگری های زیادی انجام می دهند. دشمن گمان می کرد در این نبرد پیروز می شود و به اهداف خود می رسد اما با شکست های سنگینی روبرو شد.

سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رهبری الحوثی و پشتیبانی ارتش یمن تصریح کرد: امروز ذلت و شکست را می توان در چهره سعودی ها مشاهده کرد.یمن متعلق به یمنی ها است و هیچ کشور دیگری حق ندارد به یمن یورش ببرد.

بدون تردید ملت یمن پیروز خواهد شد زیرا آن ها در این مسیر هرچه دارند هزینه کرده و ایثارگری می کنند.

وی با بیان اینکه ملت یمن از ابتدا اعلام کرده بود عربستان سعودی و همپیمانان آن ها نمی ‌توانند اهداف خود را در یمن محقق کنند، بیان کرد: آنچه سبب می‌ شود متجاوزان به عقب رانده شوند صبر ملت یمن است. در کنار این صبر، نیروهای ارتش و نظامی یمن دستاوردهای خیلی خوبی در عرصه میدانی به دست آورده ‌اند و این مسئله سبب می شود دیر یا زود عربستان سعودی و دیگر شرکای آن به عقب رانده شوند و در نهایت به مذاکرات روی بیاورند.

عربستان سعودی چاره ‌ای جز حرکت به سمت مذاکرات ندارد

محمد الدیلمی با بیان اینکه لجبازی های سعودی‌ها امروز بی معنی است زیرا در عرصه میدانی متحمل شکست های فراوان شده اند، اظهار کرد: عربستان سعودی باید به قدرت یمن پی ببرد و آن را بپذیرد. این کشور بدون تردید چاره ‌ای جز حرکت به سمت مذاکرات ندارد. عربستان سعودی و همپیمانان باید از خاک یمن عقب نشینی کنند و خسارات هفت سال جنگ علیه مردم یمن را پرداخت کنند، در غیر این صورت به مقاومت ادامه خواهیم داد تا متجاوزان را از کشورمان اخراج کنیم.

سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با رادیو گفت‌وگو از تمایل زیاد متجاوزان سعودی به خونریزی گفت و بیان کرد: سعودی ها ادعا می کنند از جان اسرا حفاظت خواهند کرد اما همه می دانند این ادعا دروغی بیش نیست زیرا جنایت های عربستان سعودی برای همه مردم جهان آشکار شده است است و نمونه بارز آن تکه تکه کردن جمال خاشقچی است.

وی با اشاره به هدف قراردادن بیمارستان‌ ها و مراکز نگهداری اسرا توسط جنگنده های عربستان سعودی، از این اقدامات به عنوان نمونه ‌ای از جنایت ‌های جنگی این رژیم یاد کرد و افزود: جان انسان ها برای متجاوزان سعودی هیچ اهمیتی ندارد و همه مردم جهان باید این روحیه متکبرانه عربستان را بشناسند.

حرف و حدیث ها در مورد پهپادهای مقاومت یمن فرافه کنی اروپایی هاست

وی گفت: با وجود این جنایت های سعودی ‌ها، کشورهای غربی دائماً بر مسئله پهپادهای مقاومت یمن مانور می دهند و آن را از جانب ایران معرفی می کنند، در حالی ‌که فراموش کرده ‌اند این ملت یمن است که در برابر حمله و تجاوز سعودی ‌ها و همپیمانان آن ایستادگی کرده است. بدون تردید وضعیت مقاومت و دفاع ملت یمن با این ادعاها و دروغ ها تغییر نخواهد کرد.

آنها به دروغ ادعا می کنند پهپادهای یمنی را ایرانی ها در اختیارشان گذاشته اند و این ادعا را در حالی مطرح می کنند که یمن به طور کامل در محاصره قرار دارد.

ادعاها، دروغ ها، تحریم ‌ها و تجاوزات دشمنان تغییری در اراده آهنین مردم یمن نخواهد کرد

سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران مقاومت مردم این کشور در برابر تجاوز را یک فریضه و وظیفه ملی عنوان کرد و گفت: ادعاها، دروغ ها، فشارها، تحریم ‌ها و تجاوزات دشمنان هیچ تغییری در این اراده آهنین مردم یمن ایجاد نخواهد کرد. عربستان سعودی تلاش می‌کند مردم یمن را کوچک و حقیر نشان دهد. این رژیم به اشتباه گمان می کرد این ملت مظلوم نمی تواند از خود دفاع کند و به همین جهت وقتی با مقاومت پهپادی یمنی ها مواجه می شود به دروغ ادعا می کند این تجهیزات توسط ایران در اختیار یمن قرار گرفته است.

دشمنان در محاسبات خود دچار اشتباه شده بودند

محمد الدیلمی اظهار کرد: هفت سال ایستادگی ملت یمن در برابر حملات و تجاوز دشمنان ثابت می کند دشمنان در محاسبات خود دچار اشتباه شده بودند و بدون تردید پایان این نبرد، شکست و اخراج دشمنان خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت های ملت یمن در دستیابی به تجهیزات نظامی تصریح کرد: مردم یمن ملتی آزاده و پیشرو هستند.

ملت یمن از ابتدا ایستادگی و مقاومت را برگزیدند و در این مسیر برای رسیدن به اهداف مقدس خود از هر ابزاری استفاده کرده است. یمن برای آنکه این هفت سال را در برابر دشمنان مقاومت کند در کنار نبردهای میدانی در حوزه ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته نیز کارهای تحقیقاتی و عملیاتی گسترده انجام داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها