کد خبر: 502384
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۴۲:۱۸
| |

خسارت 290 تا 380 میلیون دلاری غزه در جنگ 11 روزه

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی در گزارشی مشترک پیرامون نوار غزه اعلام کردند، جنگ 11 روزه در غزه خسارت سنگینی به این منطقه وارد و اقتصاد آن را تضعیف کرده است.

خسارت 290 تا 380 میلیون دلاری غزه در جنگ 11 روزه
کد خبر: 502384
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۴۲:۱۸

اعتمادآنلاین| در این گزارش میزان خسارات این جنگ بین 290 تا 380 میلیون دلار و نیازها برای بهبود اوضاع بین 345 تا 485 میلیون دلار در 24 ماه اول تخمین زده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این گزارش حاکی از آن است که در پی این جنگ 62 درصد مردم غزه با نبود امنیت غذایی روبرو شدند و بیش از 260 تن از جمله 66 کودک و 41 زن نیز جان باختند.

در این گزارش توصیه شده است، جامعه جهانی حمایت خود را از برنامه‌های کمک نقدی به فلسطینیان در غزه افزایش دهد، از وصول کمک‌های انسانی اطمینان حاصل کند و موارد پزشکی اضطراری و بیماران را به خارج از غزه منتقل کند.

همچنین در گزارش مذکور از رژیم صهیونیستی خواسته شده اجازه دهد برخی از مواد ضروری برای بازسازی مثل سیمان، مواد شیمیایی و لوله ها دریافت شود، یک مکانیزم تامین مالی ایجاد کند و اجازه دهد مقدار کافی سوخت از اراضی اشغالی به نوار غزه منتقل شود.

در این گزارش تأکید شده است که همه طرف‌ها باید در جهت برقراری دائمی آتش بس تلاش کنند.

از سوی دیگر، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن به شدت با اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌های خود چه در محله الشیخ جراح یا مناطق دیگر مخالف است؛ زیرا این اقدامات تنش را تشدید کرده و سختی تحقق راهکار تشکیل "دو کشور" را افزایش می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها