حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا:

رئیسی سراغ افرادی می‌رود که به مبانی نظام معتقد هستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: طبیعتا آقای رئیسی از عناصر اصلاح‌طلب ساختارشکن استفاده نکرده و سراغ افرادی که به قانون و مبانی نظام معتقد هستند خواهند رفت. این نیز منافاتی با نظر سایر نیروهای انقلابی و اصولگرا ندارد.

رئیسی سراغ افرادی می‌رود که به مبانی نظام معتقد هستند
کد خبر: 502401
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۲۰:۰۸

اعتمادآنلاین| انتخابات تمام شده و چشم‌ها به رئیسی است. همه منتظر هستند تا او بالاخره سکان اداره امور را به دست گرفته و معلوم شود که از پس حل مشکلات کشور برمی‌آید یا نه. نحوه مواجه او با نیروهای هر دو جریان نیز محل سوال و تردید است. هرچه باشد او از ابتدا خود را یک نامزد مستقل خوانده و حالا که رئیس جمهور شده باید دید، چگونه با جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا مواجه می‌شود. نزدیکی او به جریان اصولگرا سبب شده که تعامل رئیسی با آنان کمتر سوال برانگیز باشد. درباره اصلاح‌طلبان اما وضعیت فرق دارد. باید منتظر ماند و دید که رئیسی آنان را رقیب می‌انگار یا حالا که رئیس جمهور شده، سعی می‌کند که نقشی ویژه و جامع ایفا کرده و حتی این جریان سیاسی مخالف خود را زیر بال و پر بگیرد؟

برخی اقدامات اولیه وی از جمله دیدار با رقبای انتخاباتی یا تماس با سیاسیون و فعالان رسانه‌ای این جریان گمانه رابطه تعاملی را تقویت کرده است منتها هنوز معلوم نیست که سطح این تعامل چقدر خواهد بود. به همین تماس‌های از طریق دفتر رئیسی با اصلاح‌طلبان اکتفا می‌شود یا پست و جایگاهی نیز به آنان رسیده و دولت فراجناحی محقق می‌شود؟! مهم‌تر آنکه اگر رئیسی چنین رویکرد را در پیش بگیرد، جریان حامی او یعنی اصولگرایان چه واکنشی نشان خواهد دارد؟ بعد از این همه زحمت برای پیروزی او که مصداقش ماه‌ها تاکید بر گزینه مورد اجماع بودن رئیسی است، می‌پذیرند که چند کرسی از پارلمان تقدیم رقیب شود یا خیر؟ اصلا نظر و رویکرد آنان برای رئیسی که هیچ وقت خودش را نامزد اصولگرایان معرفی نکرد، چقدر اهمیت دارد؟

به گزارش نامه نیوز، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: «این سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مربوط به خود آقای رئیسی است اما با توجه به موضع‌گیری‌هایی که تا کنون داشته‌اند و اقداماتی مثل دعوت از رقبای انتخاباتی خود و یا موضوعاتی مثل تشکیل ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در برخی جاها برای حمایت از رئیسی و یا حمایت برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از ایشان می‌توان حدس زد که همان طوری که گفته‌اند دوره رقابت را تمام شده می‌دانند و می‌خواهند که با هم‌افزایی برای حل مشکلات کشور اقدام و حرکت کنند».

وی افزود: «پیش‌بینی من این است که آقای رئیسی از دیدگاه‌ها و نظرات مناسب اصلاح‌طلبان برای حل مشکلات کشور بهره خواهند برد و سعی دارد که نگاه جامعه و پدرانه‌ای نسبت به همه داشته باشد. او سعی می‌کند که از نیروهای اصلاح‌طلب دلسوز نظام که نظام و قانون اساسی را باور داشته، روحیه ساختارشکنانه ندارند و فقط از نظر رویکرد سیاسی با جریان انقلابی اختلاف نظر دارند، استفاده کند».

ترقی در پاسخ به اینکه آیا این تمایل آقای رئیسی به تعامل با اصلاح‌طلب درحد اخذ نظرات چنانچه تا کنون انجام شده است، باقی می‌ماند یا مصادیقی مثل استفاده از نیروهای این جریان در کابینه و یا سطوح مدیریتی میانی نیز خواهد داشت؟ گفت: «قضاوت درباره اینکه آیا به این سرعت آنقدر اعتماد خواهند کرد که در مناصب از آنان استفاده کنند یا خیر، زودهنگام است. تصور من این است که بر مبنای دیدگاه‌های عدالت‌خواهانه خود از نظرات آنان استفاده خواهد کرد».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این رویکرد رئیسی با حمایت جریان اصولگرای همراه می‌شود و یا تلاش رئیسی برای جلب اصلاح‌طلبان با بازخوردهای منفی از سوی اصولگرایان توام خواهد شد؟ گفت: «طبیعتا آقای رئیسی از عناصر اصلاح‌طلب ساختارشکن استفاده نکرده و سراغ افرادی که به قانون و مبانی نظام معتقد هستند خواهند رفت. این نیز منافاتی با نظر سایر نیروهای انقلابی و اصولگرا ندارد و ما چنین تعصبی را در این جریان نداریم که کسی حاضر به پذیرش نیروهای معتقد به مبانی نظامی و فاقد روحیه ساختارشکنانه از میان اصلاح‌طلبان نباشد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها