کد خبر: 502402
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

روند صعودی قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از افت چشمگیری که روز گذشته تحت تاثیر ابهام در آینده توافق کاهش تولید اوپک پلاس داشت، در معاملات روز چهارشنبه در انتظار شفافیت بیشتر از سوی این گروه تولیدکننده ثابت بود.

روند صعودی قیمت نفت متوقف شد
کد خبر: 502402
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات نفت برنت با سه سنت افزایش، به 74 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت افزایش، به 73 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته بیش از سه درصد و شاخص نفت آمریکا بیش از دو درصد کاهش داشت.

به گزارش ایسنا، وزیران انرژی اوپک پلاس شامل اوپک، روسیه و کشورهای تولیدکننده دیگر مذاکرات نفتی روز دوشنبه را در پی درگیری هفته گذشته میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر پیشنهاد تمدید هشت ماهه توافق محدودیت عرضه لغو کردند و هیچ تاریخ جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات تعیین نکردند که به معنای عدم توافق برای افزایش تولید است.

لوییس دیکسون، تحلیلگر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: احتمال شورش در داخل گروه اوپک پلاس که تولید نابسامان نفت را به بازار برگرداند، وجود دارد. با این حال بازار به خصوص در آمریکا برای مصرف کنندگان کمبود عرضه پیدا کرده و نفت برای مصرف کنندگان و صنعت گران شده است.

اوپک روز جمعه به افزایش تولید حدود دو میلیون بشکه در روز از اوت تا دسامبر و تمدید مدت اجرای پیمان فعلی محدودیت عرضه تا پایان سال میلادی آینده رای داد اما مخالفت امارات متحده عربی مانع تصویب تواق شد. شکست این مذاکرات در ابتدا باعث صعود چشمگیر قیمتهای نفت به بالاترین حد در چند سال اخیر شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد شکست این مذاکرات سیاست تولید اوپک را را مبهم کرده است با این حال همچنان پیش بینی خود از صعود قیمت نفت برنت به 80 دلار در هر بشکه در اوایل سال میلادی آینده را تکرار کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها