کد خبر: 502408
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۳۴:۳۵
| |

لاوروف: روسیه آماده کمک به کره شمالی در مبارزه با کرونا است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده است در صورت نیاز به کره شمالی در زمینه تامین واکسن کرونا، تجهیزات پزشکی و دارو کمک کند.

لاوروف: روسیه آماده کمک به کره شمالی در مبارزه با کرونا است
کد خبر: 502408
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۳۴:۳۵

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو آماده است در صورت نیاز به کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

به گزارش فارس، براساس گزارش خبرگزرای تاس، لاوروف این کمکها را شامل تامین واکسن، داروها و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا خواند.

وی افزود: در طول تماسهای میان سفارت ما با نمایندگان رهبری کره شمالی، ما به انحاء مختلف اعلام کردیم که آماده کمک به پیونگ یانگ هستیم اگر آنها نیاز داشته باشند. مطمئنا تامین واکسن و تجهیزات درمانی و پزشکی در راس آنها است.

وی همچنین اعلام کرد که دیگر کمکهای بشردوستانه ما به همسایه کره شمالی در شکلهای دیگر همواره در جریان بوده است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد، سفارت ما مرتب گزارش می‌دهد و شرایط در کره شمالی را بررسی می‌کند.

با این حال لاوروف افزود: روسیه هیچ نشانه‌ای از گسترش پاندمی کرونا در کره شمالی مشاهده نکرده است و پیونگ یانگ از همان ابتدای شروع پاندمی اقدامات و تدابیر لازم را برای مقابله با کرونا و ایزوله کردن این کشور اتخاذ کرده است. یکی از اقدامات قرنطینه کامل بوده است که تا به امروز نیز ادامه دارد.

با این وجود، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا شماری از مقامات این کشور را به به‌خاطر کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها