تابش‌نیا،کاپیتان پیشین تیم‌ ملی بسکتبال:

نتایج تیم ‌ملی نگران‌ کننده‌ است/ دو رگه‌ها چیزی به بسکتبال ایران اضافه‌ نکرده‌اند

کاپیتان پیشین تیم‌ ملی بسکتبال ایران معتقد است که نتایج بلندقامتان در بازی‌های تدارکاتی نگران کننده است، اما نباید معیاری برای اعلام‌ نظر درباره عملکرد ملی‌پوشان در بازی‌های رسمی باشد.

نتایج تیم ‌ملی نگران‌ کننده‌ است/ دو رگه‌ها چیزی به بسکتبال ایران اضافه‌ نکرده‌اند
کد خبر: 502432
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۲:۱۸:۰۸

اعتمادآنلاین| سعید تابش‌نیا درباره شرایط تیم‌ ملی بسکتبال ایران پیش از المپیک با توجه به نتایج کسب شده در بازی‌های تدارکاتی، توضیح داد: بازی‌های تدارکاتی همان‌طور که از اسم‌شان پیداست بیش‌تر برای کسب آمادگی است و ‌مربی در جریان این بازی‌ها باید بازیکنان را ارزیابی کند که آیا سیستم و نفرات مد نظرش جوابگو هست یا خیر.

به گزارش ایسنا،او افزود: کسب نتیجه از مراحل آخر بازی‌های تدارکاتی است و حال اگر مسابقات دوستانه زیادی داشتیم آن‌جا باید می‌گفتیم حالا باید نتیجه بگیریم، اما وقتی دستمان برای بازی تدارکاتی زیاد باز نیست و تنها 4 تا 5 مسابقه دوستانه داریم، باید این خطاها را ببینیم که اصولا نتیجه را هم‌ واگذار می‌کنیم. البته به خاطر زیاد شدن اختلاف‌ها این موضع نگران کننده است، اما باید ببینیم ‌نظر مربی چیست؟ آیا ‌به آن چیزی که می‌خواست رسیده یا خیر؟ بازی‌های تدارکاتی معیار خوبی برای شمارش برد ‌و باخت‌ها نیست و بیش‌تر شناخت از تیم‌مد نظر است، مسلما شاهین‌طبع ‌تجربه کافی دارد و به همین دلیل سعی داشته با تغییرات زیاد به شناخت بهتر از تیم برسد.

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال، در پاسخ به این سوال که با این اوصاف می‌توان به بهتر شدن عملکرد ملی‌پوشان امیدوار بود؟ تصریح کرد: قطعا شرایط بهتر می‌شود، اما چون فرصت زیادی هم نداریم و باید به المپیک بریم، یک مقدار کار سخت است. البته تیم‌هایی که در المپیک حضور دارند هم رقیبان بسیار قدرتمندی هستند، باید ببینیم نتیجه چه می‌شود؟

وی در مورد عملکرد بازیکنان دو رگه ایران نیز گفت: ما به‌خاطر تیم‌ ملی باید از همه پتانسیل‌های خود استفاده کنیم، اما باید ببینیم نفرات انتخابی و خصوصا دورگه‌ها چه چیزی را به ما می‌دهند. اصل مطلب این است که اگر فردی خارج از کشور بازی می‌کند نباید صرفا به این خاطر به تیم‌ملی دعوت شود، باید دید بار فنی برای تیم دارد یا خیر؟ در کل این چند موردی که هستند خیلی برای ما جابه‌جایی آنچنانی نداشته‌اند و تنها یک‌ نفر از آن‌ها یک مقدار از نظر فیزیک بدنی شرایط تیم را بهتر کرده است.

او افزود: اگر این نفرات کارایی بالایی ندارند می‌شود با استفاده از جوانان به آینده فکر کرد تا در آینده کارایی بیش‌تر داشته باشند. در اصل باید از همه ظرفیت خود استفاده کنیم، اما به نظرم نفرات دورگه ما هم در سطح بازیکنان خوب داخلی هستند. در واقع نه چیزی به بسکتبال ما اضافه کرده‌اند و نه چیزی کم کرده‌اند.

تابش‌نیا درباره استفاده از جوانان در المپیک نیز گفت: وقتی ما با تیم‌های سطح اول دنیا بازی‌ می‌کنیم از نظر نتیجه قطعا بازی را واگذار می‌کنیم، حداقل از نظر من این‌طور است. این‌جا جایی است که می‌شود از بازیکنان جوان خود استفاده کنیم تا از بازی‌کردن با چنین تیم‌هایی کسب تجربه کنند. با این نفراتی هم که داریم قطعا در بازی‌هایی که اختلاف زیادشود شاهین‌طبع نفرات جوان را به زمین خواهد فرستاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها