کد خبر: 502467
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

دادستانی برای توقف مزایده‌ها و مناقصه‌ها بخشنامه صادر کرد / عمرانی: تصمیمات وزارت صمت در برگزاری مزایده‌ها خلاف قانون نیست

معاون قضایی دادستان کل گفت: تصمیمات وزارت صمت در برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها به هیچ وجه خلاف قانون نیست و اشکال قانونی نیز وجود ندارد اما از آنجا که دادستان‌ موظف به صیانت از حقوق عامه است و هر جا ببیند حقوق عامه در خطر قرار دارد باید ورود کند.

دادستانی برای توقف مزایده‌ها و مناقصه‌ها بخشنامه صادر کرد / عمرانی: تصمیمات وزارت صمت در برگزاری مزایده‌ها خلاف قانون نیست
کد خبر: 502467
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل از صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور مبنی بر به تعویق افتادن همه مزایده‌ها و مناقصه‌ها تا استقرار دولت جدید خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعید عمرانی با اعلام این خبر گفت: صیانت از حقوق عامه و مصالح کشور اقتضا می‌کند در فرصت اندکی که تا استقرار دولت جدید مانده، این مزایده‌ها و مناقصه‌ها انجام نشود و دولت جدید بعد از استقرار درباره مزایده‌ها و مناقصه‌ها تصمیم گیرد تا درآمدهای حاصله در جای خود مصرف شود.

وی افزود: تصمیمات وزارت صمت در برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها به هیچ وجه خلاف قانون نیست و اشکال قانونی نیز وجود ندارد اما از آنجا که دادستان‌ موظف به صیانت از حقوق عامه است و هر جا ببیند حقوق عامه در خطر قرار دارد باید ورود کند، حفظ حقوق عامه و مصالح کشور اقتضا می‌کند برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها فعلا به تعویق بیفتد.

عمرانی ادامه داد: در برگزاری این مزایده‌ها و مناقصه‌ها تراکنش مالی عظیمی اتفاق می‌افتد و حالا که رییس جمهور منتخب مشص شده و فرصت اندکی نیز تا استقرار دولت جدید باقی مانده چه عجله‌ای برای برگزاری این مزایده‌ها وجود دارد و مگر قرار است در این فرصت اندک چه اتفاقی بیفتد.

معاون قضایی دادستان کشور گفت: دادستان‌ها در تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند مستقل هستند و بابت تصمیماتی هم که می‌گیرند در برابر قانون پاسخگو هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها