وصول بیش از 3 هزار میلیارد تومان از حقوق معوق دولتی معادن

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان از حقوق دولتی معوق معادن وصول و به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز شد.

وصول بیش از 3 هزار میلیارد تومان از حقوق معوق دولتی معادن
کد خبر: 502489
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۵۷:۲۷

اعتمادآنلاین| به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان از حقوق دولتی معوق معادن وصول و به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز شد.

به گزارش ایسنا، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور، در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات در ایلام، با اعلام این خبر، گفت: طبق مستندات ارسالی وزارت صنعت، معدن و تجارت این واریزی طی سه ماهه اول سال 1400 وصول و واریز شده و پیگیری‌های دادسرای دیوان محاسبات کشور تا تسویه کامل حقوق دولتی معادن ادامه خواهد داشت.

دادستان دیوان محاسبات افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های مسئولین سازمان صنعت - معدن - تجارت در استان‌های مختلف مشخص شد که تا پایان سال 1399 بالغ بر 15 هزار و 200 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن معوق مانده است و از آنجایی که پس از وصول 65 درصد وجوه مذکور، الباقی می‌بایست به وزارت صنعت - معدن - تجارت اختصاص داده شود تا در مسیر اکتشافات جدید و توسعه بخش معدن به مصرف برسد، عدم وصول به موقع موجب تاخیر در اجرای سیاست‌ها و رشد و توسعه در بخش معادن شده است.

بیشترین مبلغ وصولی حقوق دولتی معوق معادن به ترتیب شامل استان‌های کرمان بیش از 2500 میلیارد تومان، خراسان رضوی حدود 369 میلیارد تومان و کردستان بیش از 225 میلیارد تومان شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها